قزوین؛

اولویت های وزارت تعاون در زمینه مسکن

مدیرکل تعاونی های توزیعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اتمام مسکن مهر از اولویت های این وزارتخانه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ بیگدلی شاملو در همایش بررسی فرصت‌ها و چالشهای تعاونی های مسکن درقزوین از ساخت مسکن اجتماعی و مسکن متعارف بعنوان دیگر اولویتهای وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی یاد کرد.

مدیرکل تعاونی های توزیعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی زیرساخت ، تسهیلات و تعاونی‌ها را به عنوان ارکان ساخت مسکن خواند و افزود : در مسکن مهر علی رغم تلاش های فراوان به موضوع زیرساخت توجه‌ نشده است.

بیگدلی شاملو نقش زمین را در قیمت تمام شده مسکن  50 درصد خواند و افزود: علی رغم به صفر رساندن قیمت زمین در مسکن مهر به علت عدم توجه به زیرساخت‌ها، طولانی شدن زمان ساخت و تحویل , قیمت تمام شده در مسکن مهر بالا رفت.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون ، کار ورفاه اجتماعی هم , تعاونی ها را تنها راه مسکن دارشدن قشر ضعیف جامعه  دانست.

احمد میدری  گفت: نظام مهندسی باید به عنوان ناظر اجرای پروژه‌ها ، پاسخگوی کیفیت واحد های ساخته شده از سوی تعاونی‌ها  باشد.

میدری افزود: یکی از برنامه های عدالت اجتماعی این است که نگذاریم فقر نسلی شده و به آیندگان منتقل شود که در این زمینه موضوع شناسایی و آموزش کودکان بازمانده از تحصیل را جدی باید گرفت.
میدری افزود: در استان قزوین 2 هزار و 400 کودک ابتدایی به دلیل فقر مالی از رفتن به مدرسه و تحصیل بازمانده اند که نیمی از آنها در روستاها ساکن هستند .

بابایی مدیر کل تعاون ,کار ورفا ه اجتماعی استان هم در این همایش گفت : 674 تعاونی در سه بخش توزیعی ، تولیدی و خدماتی در استان قزوین فعالیت دارند.

بابایی ، از ساخت 15 هزار و 596 واحد مسکن مهر در استان از سوی  تعاونی‌ها خبر داد و گفت: از این تعداد 14 هزار و 686 واحد تحویل مالکان داده شده و 910 واحد هم در حال ساخت است .

وی با گلایه از نداشتن ضمانت اجرایی در برکناری هیئت مدیره های متخلف افزود: برای رونق تعاونی نیازمند تسهیلات کم بهره و توجه به تعاونی های بزرگ هستیم.

انتهای پیام/


 
برچسب ها: اولویت ، وزارت ، زمینه ، مسکن ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.