وزیر خارجه نروژ:

افغانستان پناهندگانی را که در خواست آنها رد می شود، بپذیرد

وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان با وزیر خارجه نروژ دیدار و گفت و گو کرد و دوطرف بر همکاری در حل معضلات مهاجرین تاکید کردند.

افغانستان پناهندگانی را که در خواست آنها رد می شود، بپذیردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، سید حسین عالمی بلخی؛ وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان در جریان سفر به کشور نروژ با وزیر خارجه  ، رئیس بخش مهاجرت، رئیس بخش درخواست دادگاه مجدد و رئیس عمومی NRC این کشور دیدار و گفتگو کرد.


سید حسین عالمی بلخی؛ وزیر امور مهاجرین وعودت کنندگان و خانم شکریه بارکزی سفیر کشورمان در نروژ روز پنجشنبه با آقای برندی وزیر خارجه نروژ ملاقات کردند.

آقای بورگی برندی؛ وزیر خارجه نروژ با تاکید بر همکاری های مداوم و گسترده دو کشور اظهار داشت: نروژ مصمم است در همه عرصه های مرتبط به افغانستان از جمله کنفرانس بروکسل از افغانستان حمایت کرده و در آوردن صلح و ثبات دایمی در افغانستان نقش مثبت داشته باشد.

وی با اشاره به این موضوع که نروژ اکنون هزینه هنگفتی برای مهاجرین می پردازد از افغانستان خواست، در صورتی که کیس های افغان ها، پس از طی مراحل قانونی واجد شرایط پناهندگی شناخته نشوند، شهروندان خودش را بپذیرد.

عالمی بلخی گفت با اشاره با دوستی دیرینه و همکاری های خوب این کشور در بخش بازسازی، پس از روی کار آمدن حکومت نوین در افغانستان خواهان همکاری های بیشتر بین المللی و کشور نروژ گردیده گفت که مطمئن هستم در صورت صلح و ثبات، جوانان و شهروندان افغانستان باردیگر به کشورشان برخواهند گشت.

وی ضمن تاکید بر اجرای تفاهم نامه بین هر دو کشور در رابطه به مهاجرین، از وزیر خارجه نروژ خواست که برای تثبیت هویت مهاجرین افغانستانی، اسناد صادر شده از سوی سفارت را معیار هویت شهروندان افغان قرارد دهد.

به گفته آوا، وی اظهار امیدواری کرد که با حضور سفیر توانمند جدید افغانستان در نروژ؛ خانم شکریه بارکزی روابط دو کشور بیش از پیش افزایش یافته و الگوی مناسب و نمونه برای روابط با سایر کشورها نیز باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، وزیر ، خارجه ، نروژ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار