یاسوج؛

اختصاص چهارهزار میلیاردریال اعتبار عمرانی به کهگیلویه و بویراحمد

رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد گفت: چهار هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار امسال به طرح های عمرانی این استان اختصاص یافت.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ حسن نوروزی گفت: این میزان اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی، دو درصد نفت، ماده 180 و ملی استانی برای تکمیل و اجرای طرح های عمرانی این استان در سالجاری اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: از این میزان اعتبارات اختصاص یافته2 میلیارد و 20 میلیون ریال از محل اعتبارات ماده 180 و 900 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی استانی است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک هزار و 780 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و دو درصد نفت امسال به طرح های عمرانی این استان اختصاص یافته که نسبت به اعتبارات سال گذشته 28 درصد افزایش یافته است.

وی ابراز داشت: این اعتبار در 18 سرفصل و 75 برنامه مصوب شده است.

نوروزی ابراز کرد: 61درصد از اعتبارات استانی و صددرصد از اعتبارات دو درصد نفت این استان در سال گذشته جذب شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد گفت: معیار اصلی درتوزیع عادلانه اعتبارات بین شهرستان ها براساس ترکیبی از نسبت مساحت و جمعیت مد نظر است.

نوروزی گفت: از هفته آینده کمیته برنامه ریزی شهرستان های استان برگزار و اعتبارات یاد شده در این نشست ها برای طرح های مختلف مورد بررسی قرارخواهد گرفت.

وی اظهار داشت: اولویت تخصیص بودجه در سال جاری در سرفصل های عمران، حمل و نقل، فرهنگ، هنر و گردشگری ، آب و کشاورزی است.

وی بیان کرد: در سال های گذشته براساس عملکرد دستگاه های اجرایی تخصیص اعتبارات انجام می شد اما امسال به دلیل اهمیت بهبود شاخص های رفاهی و اقتصادی مردم اولویت ها تغییر کرده است.

اعتبارات عمرانی سال گذشته این استان سه هزارو 700 میلیارد ریال است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن یک درصد از مساحت ایران یکهزار و 800 پروژه عمرانی دارد.

این استان با جمعیت حدود 700 هزار نفر در جنوب غربی ایران قرار دارد.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.