یاسوج؛

بهره مندی 285 روستای کهگیلویه و بویراحمد از گاز و آب

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: 285 روستای این استان در دولت یازدهم از زیرساخت های آب و گاز بهره مند شدند.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ پژمان نیک اقبالی گفت: گازرسانی به 185 روستای کهگیلویه و بویراحمد در سه سال اخیر انجام شد.

وی اظهار کرد: هم اکنون شاخص بهره مندی از گاز خانگی در مناطق روستایی این استان 70 درصد و برابر با میانگین آمار کشوری است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به این که در سفر هیات دولت یک هزار و 400 میلیارد ریال برای توسعه گازرسانی به روستاهای این استان تصویب شد گفت: در صورت جذب این اعتبار تا پایان سال 96 شاخص برخورداری از گاز خانگی در این استان به بیش از 90درصد خواهد رسید.

نیک اقبالی اجرای طرح های آب رسانی به 100 روستای کهگیلویه و بویراحمد را از دیگر دستاوردهای دولت یازدهم در این استان ذکر کرد.

وی بیان کرد: هم اکنون شاخص بهره برداری مناطق روستایی کهگیلویه و بویراحمد از آب آشامیدنی 70 درصد است در حالی که میانگین این آمار در کشور 72درصد است.

نیک اقبالی با بیان این که هم اکنون 27 طرح آبرسانی در 473 روستای کهگیلویه و بویراحمد در حال اجراست، ابرازامیدواری کرد: میزان بهره مندی از آب روستایی این استان در آینده نزدیک تحول چشمگیری پیدا کند.

وی ساخت 80 خانه بهداشت و افزایش سرانه درمان از 260 هزار ریال به 850 هزار ریال از دیگر دستاوردهای دولت تدبیر و امید در مناطق روستایی کهگیلویه و بویراحمد است.

نیک اقبالی ابراز کرد: کلنگ زنی و بهره برداری از 466 طرح عمرانی در هفته دولت و سفر رئیس جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد با چهار هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار بخشی از خدمات ارزنده دولت تدبیر و امید به مردم این استان در سالجاری است.

وی اجرای 50 کیلومتر آزاد راه در مسیر یاسوج به شیراز، اجرای طرح سد تنگ سرخ و تصفیه خانه رودخانه بشار برای تامین آب آشامیدنی شهر یاسوج، ایجاد امکان پرواز در شب و انواع هواپیما در فرودگاه شهر یاسوج، تکمیل طرح راه آهن یاسوج به اقلید از برنامه های در دست اجرا و آینده توسعه کهگیلویه و بویراحمد است.

وی بیان کرد: راهبرد اصلی دولت برای شتاب بخشی به روند توسعه در این استان تکمیل طرح های نیمه تمام و اجرای طرح های اقتصادی و اشتغالزا با حمایت بخش خصوصی است.

حدود 330 هزار نفر از جمعت 700هزار نفری کهگیلویه وبویراحمد در یکهزار و 676 روستای این استان ساکن هستند.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.