آبادان؛

تبدیل خرمشهر به قطب تولید فولاد کشور

خرمشهر به قطب تولید فولاد کشور تبدیل می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛ولی الله حیاتی معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: خرمشهر در آینده نزدیک به قطب تولید فولاد کشور تبدیل می شود.

حیاتی در جمع نمازگزاران در مسجد جامع خرمشهر، با بیان اینکه شمال شهرک صنعتی خرمشهر به پایلوت فولاد تبدیل می شود، گفت: امسال شرکت فولاد شهید جهان آرای اروند با فایناس کشورهای خارجی با 146 میلیون یورو گشایش اعتبار کرده است.

وی افزود: همچنین عملیات اجرایی گام نخست فولاد کاوه با پیشرفت فیزیکی بالای 97 درصد و اشتغالزایی 600نفر به اتمام رسیده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت:در هفته دولت امسال 32 طرح عمرانی خرمشهر بهره برداری و عملیات اجرایی هفت طرح عمرانی نیز با حضور مسئولان کشوری و استانی آغاز می شود.

حیاتی میزان اعتبار صرف شده برای این طرح ها را یک هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این طرح ها در بخش عمران شهری، صنعت و معدن و تجارت، صنایع دریایی، دریانوردی و آموزش و پرورش با اشتغالزایی یکهزار و 400 نفر به بهره برداری می رسد.

وی میزان اعتبار برای آغاز عملیات هفت پروژه در هفته دولت را یکهزار و 600 میلیارد ریال یادآور شد و گفت: دولت در حوزه عمرانی اقدامات موثری انجام داده است.

فرماندار ویژه خرمشهر با بیان اینکه سهم خرمشهر از طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی موسوم به طرح رهبری 10 هزار هکتار بود افزود: با پیگیری انجام شده از سوی نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی این میزان به 16 هزار هکتار رسید.

وی اعتبار تخصیصی برای اجرای این طرح را در خرمشهر500 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: علاوه بر این 10 هزار هکتار از اراضی که در تصرف ستاد معین بود و بدون استفاده رها شده بود، از این ستاد خلعیت شد و به زودی برای اجرای طرح های کشت گلخانه ای مورد استفاده قرار می گیرد.

فرماندار ویژه خرمشهر گفت: بزرگترین پایانه مرز کشور در مرز بین المللی شلمچه با 32 گیت ورود و خروج و هشت هزار متر مربع زیربنا با اعتبار 300 میلیارد ریال در هفته دولت با حضور مسئولان کشوری و استانی به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.