تبریز؛

بهره برداری از 63 واحد مسکن مهر در آذربایجان شرقی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت: 63واحد مسکن مهر به بهره برداری می رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛باباپور با اشاره به مشکلات موجود در روستاها که باعث افزایش مهاجرت به شهرها می شود، مقاوم سازی خانه های روستایی، اجرای طرح هادی و آسفالت معابر، برق رسانی و گازرسانی را در کنار توجه به اقتصاد روستا در کاهش مهاجرت موثر دانست.

باباپور با اشاره به اینکه بنیاد مسکن از سال 1358 در استان آذربایجان شرقی فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: عمده فعالیت بنیاد مسکن به روستاها اختصاص یافته و مقاوم سازی و نوسازی مسکن روستایی، مطالعه و اجرای طرح هادی روستایی، تهیه طرح بافت های با ارزش روستایی و مطالعه طرح گردشگری روستایی از جمله فعالیت این نهاد است.

وی با اشاره به اینکه تامین اعتبارات بنیاد مسکن از محل اعتبارات استانی، ملی و ماده 180 قانون اساسی است، گفت: در صورتی که اعتبارات به صورت کامل تخصیص یابد پروژه های نیمه تمام به موقع بهره برداری می شوند.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یکی از اولین نهادهای سازندگی انقلاب اسلامی است که در 21فروردین ماه سال 1358 با فرمان حضرت امام خمینی (ره) و با هدف رفع محرومیت ها و خانه دار شدن قشر محروم و آسیب پذیر جامعه روستایی و تسریع در روند توسعه و سازندگی کشور تشکیل شده است. 

براساس نتایج سرشماری نفوس و مسکن سال 1390 حدود 30 درصد از جمعیت سه میلیون و 700 هزار نفری استان آذربایجان شرقی در روستاها زندگی می کنند. 

براساس اطلاعات استخراج شده از همین سرشماری از یک میلیون و 21 هزار واحد مسکونی استان 283 هزار واحد در نقاط روستایی است.

این تعداد واحد مسکن مهر با اعتبار افزون بر 20میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.