تبریز؛

افتتاح چهار طرح عمرانی در شهرستان خداآفرین

چهار طرح عمرانی در شهرستان خداآفرین افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مدیر بنیاد مسکن وانقلاب اسلامی شهرستان خداآفرین گفت :سه هزار و پانصد و پنجاهمین واحد مسکونی مقاوم سازی شده در روستای' قاقالو ' نخستین طرح این شهرستان بود که بهره برداری شد .

رحیمی افزود: این واحد مسکونی از محل اعتبارات طرح ویژه بهسازی ونوسازی با تسهیلات بانکی مقاوم سازی شده است .

وی کل اعتبار هزینه شده برای نوسازی و بهسازی سه هزار و 550 واحد مسکونی این شهرستان در طول مدت 10سال را 400 میلیارد ریال اعلام کرد. 

وی گفت : این تسهیلات با نرخ سود بانکی 4درصد در سه مرحله و با بازپرداخت 10ساله به متقاضیان پرداخت شده است. 

وی با اعلام اینکه در این شهرستان تعداد 7هزار و802 واحد مسکونی روستایی وجود دارد، خاطرنشان کرد : در دوسال اخیر تعداد 317 واحد مسکونی با اعتبار 47میلیارد ریال بهسازی ونوسازی شده است .

رحیمی بابیان اینکه روستای ' قاقالو ' دارای 23خانوار با51 نفر جمعیت است از مردم این روستا خواست تا نسبت به اخذ سند مالکیت از طریق بنیاد مسکن این شهرستان اقدام کنند .

 آسفالت طرح هادی روستای بسطاملو از دیگر طرح های اجرا شده توسط بنیاد مسکن وانقلاب اسلامی شهرستان خداآفرین است که امروز بهره برداری شد.

رحیمی گفت : برای آسفالت و زیرسازی این مسیر در مساحت 3500مترمربع مبلغ یک میلیارد ویکصد میلیون ریال هزینه شده است .

وی طول این مسیر را 550متر اعلام کرد وافزود: برای آسفالت این مسیر از قیر یارانه ای استفاده شده است .

رحیمی با اعلام اینکه 23 درصد طرح های هادی روستاهای این شهرستان اجرا شده است ، اعلام کرد: تمام روستاهای بالای 20خانوار از طرح هادی بهره مند خواهند شد .

وی گفت : در روستای بسطاملو تعداد 151خانواده و551خانوار ازاین طرح بهره مند می شوند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) خداآفرین نیز گفت : یک واحد مسکن مددجویی در روستای شجاع خانلو از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره)از دیگر طرح هایی بود که به بهره برداری رسید

علی قوچی افزود: این ساختمان به مساحت یکصد متر مربع و با اعتبارهزینه شده 400میلیون ریال ساخته شده است .

وی گفت :همزمان با این واحد 10واحد مسکن مددجویی نیز به بهره برداری رسید که برای ساخت این واحدها مبلغ 2 میلیارد ریال هزینه شده است .

وی گفت : این اعتبار از طریق وام مسکن ومساعدت کمیته امداد امام خمینی (ره)؛مساعدت خیران و نیز بسیج سازندگی تامین شده است .

رئیس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان خداآفرین نیز گفت: خانه بهداشت روستای طوعلی علیا از دیگر طرح هایی بود که در نخستین روز از هفته دولت بهره برداری شد .

 پوراحمد افزود»برای ساخت ساختمان شبکه بهداشت این روستا که عملیات ساخت آن از سال 93آغاز شده بود در 65متر مربع 720میلیون ریال هزینه شده است . 

وی با اعلام اینکه برای ساخت ونوسازی 11خانه بهداشت این شهرستان 10میلیارد ریال و برای تجهیز هرکدام از این خانه های بهداشت 200میلیون ریال هزینه شده است، ادامه داد :برای بهسازی 24خانه بهداشت دیگر این شهرستان نیز مبلغ 6میلیارد ریال هزینه شده است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.