کاهش بهای طلای سیاه به دنبال افزایش ذخایر نفت خام آمریکا

افزایش ذخایر نفت خام آمریکا و نگرانی ها در خصوص احتمال کاهش تقاضای چین، بهای طلای سیاه را کاهش داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال افزایش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا و نگرانی ها در خصوص کاهش تقاضای نفت خام چین، بهای طلای سیاه امروز با کاهش همراه بود.

بهای نفت خام برنت با 39 سنت کاهش (معادل 0.8 درصد) به 49 دلار و 57 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز با 46 سنت کاهش (معادل 1 درصد) به 47 دلار و 64 سنت در هر بشکه رسید.

افزایش تقاضای چین برای نفت خام به دلیل پالایشگاه های مستقل آن بود که از ژوئن گذشته برای واردات طلای سیاه، مجوز دریافت کردند؛ اما پکن به تازگی اعلام کرده است هر شرکتی که به گونه ای از پرداخت مالیاتِ مربوط به واردات نفت غفلت کرده باشد، جریمه خواهد شد. به همین دلیل بیم آن وجود دارد که چین تقاضای نفت خام خود را کاهش دهد.

داده های شرکت "مؤسسه نفت آمریکا" روز گذشته نشان داد: ذخایر نفت خام آمریکا هفته گذشته به شدت افزایش یافته که این نیز بر بهای طلای سیاه تأثیرگذار بوده است.

روز گذشته پس از اعلام اینکه ایران نشانه های مثبتی در خصوص برنامه اوپک برای ایجاد تعادل در بازار ارائه داده است، بهای نفت با اندکی افزایش همراه بود. ایران که سومین تولید کننده بزرگ نفت در اوپک می باشد، از هنگام رفع تحریم های بین المللی، تولید نفت خود را افزایش داده است و در ماه آوریل نپذیرفت که به برنامه تعیین سقف تولید اوپک بپیوندد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار