انتقاد بنیاد آکسفام از فروش سلاح های انگلیسی به رژیم آل سعود

بنیاد آکسفام از دولت انگلیس به دلیل فروش سلاح به عربستان و حمایت از این کشور در جنگ یمن به شدت انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت «نیوز اند استار»، پنی لارنس، معاون مدیر اجرایی بنیاد آکسفام، اظهار کرد انگلیس درخصوص فروش سلاح به عربستان برای استفاده در جنگ علیه یمن دچار نوعی بی نظمی و سردرگمی است.

دولت انگلیس به دلیل فروش سلاح به رژیم آل سعود، به کرات مورد انتقاد قرار گرفته است. نهادهای مختلف بشردوستانه به دلیل نقض حقوق بشر در جنگ یمن، خواستار ممنوعیت فروش سلاح های انگلیسی به عربستان شدند.

پس از بی توجهی دولت انگلیس به این هشدارها، آکسفام به صراحت اعلام کرد دولت انگلیس از بزرگترین حامی «پیمان تجارت اسلحه» به یکی از بزرگترین ناقضان این پیمان تبدیل شده است.

پیمان تجارت اسلحه، که انگلیس یکی از امضا‌کنندگان آن است، برای تنظیم مقررات تجارت بین المللی سلاح در جهان است.

دولت انگلیس اوایل سال جاری میلادی اعلام کرد مداخله نظامی عربستان در یمن مطابق با قوانین بین المللی است. با این وجود، دولت انگلیس پس از مدتی اظهارات خود را تصحیح و اظهار کرد هنوز بررسی های کافی برای اثبات این ادعا انجام نشده است.

معاون مدیر اجرایی آکسفام اظهار کرد: «سلاح های انگلیسی و حمایت نظامی این کشور از عربستان، آتش جنگ یمن را شعله ورتر خواهد کرد. بمباران مدارس، بیمارستان ها و خانه های شهروندان یمنی نقض آشکار قانون جنگ است.»

عربستان با مداخله نظامی در یمن، به بمباران گسترده شهرهای این کشور و کشتن هزاران زن و کودک بی پناه اقدام می کند. بر اساس برآوردهای بنیاد آکسفام، 21 میلیون یمنی نیازمند دریافت کمک های بشردوستانه هستند. به گزارش سازمان ملل، بیش از 6000 نفر در جنگ یمن کشته و میلیون ها نفر نیز آواره شدند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار