آکسفام: انگلیس با اعطای بمب‌های خوشه‌ای‌اش به عربستان، به جنگ یمن دامن می‌زند

سازمان خیریه آکسفام از اعطای تدارکات جنگی و بمب‌های خوشه‌ای انگلیس به عربستان سعودی برای کشتار مردم مظلوم یمن به شدت انتقاد کرد.

آکسفام: انگلیس با اعطای بمب‌های خوشه‌ای‌اش به عربستان، به جنگ یمن دامن می‌زندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مارک گولدرینگ، مدیر اجرایی آکسفام، روز دوشنبه اعلام کرد انگلیس با ارسال تدارکات جنگی و بمب های خوشه ای برای عربستان سعودی، در واقع به «جنگ بیرحمانه» در یمن دامن می زند. 

گولدرینگ با اشاره به گزارش عفو بین الملل درباره استفاده عربستان از بمب های خوشه ای بر ضد غیر نظامیان یمنی اعلام کرد، در این گزارش شواهدی ارائه شده که نشان می دهد عربستان سعودی از بمب های خوشه ای ساخت انگلیس از نوع  بی ال - 755، بر ضد غیرنظامیان در یمن استفاده می کند. 

مدیر اجرایی آکسفام تاکید کرد :« این گزارش بر یک واقعیت ساده تاکید دارد - اینکه فروش های تسلیحاتی انگلیس به عربستان سعودی و حمایتهای فنی نظامی لندن از ریاض، موجب تشدید جنگ بیرحمانه سعودی ها در یمن شده است.»

وی افزود: جنگ یمن موجب شده است بیش از 80 درصد از جمعیت این کشور در شرایط بحرانی قرار بگیرند و به دریافت کمک های فوری نیازمند باشند؛ بنابراین ما از لندن می خواهیم که همه حمایت های خود را از این جنگ  متوقف سازد و بر همه طرفهای درگیر در جنگ فشار وارد کند تا به این خونریزی ها پایان دهند. 

کاربرد بمب های خوشه ای بر اساس کنوانسیون مهمات خوشه ای مصوب سال 2008 ممنوع است. 108 کشور جهان این کنوانسیون را امضا کرده اند و حدود 100 کشور آن را به تصویب رسانده اند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار