بجنورد؛

اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی

طرح کاداستر در اراضی کشاورزی خراسان شمالی اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت:طرح کاداستر با هدف سنددار شدن اراضی و اعمال مدیریت کشاورزی به صورت هوشمند اعمال می شود.

یوسفی افزود: این طرح در مانه و سملقان و پایاب سد شیرین دره در 6هزار و 268 هکتار با 400 میلیون تومان اعتبار و در هزار و 200 هکتار از اراضی گرمخان بجنورد با 100 میلیون تومان اعتبار اجرا خواهد شد.

وی اشاره ای هم به شناسنامه دار شدن قنات های استان داشت و گفت: 51 میلیارد تومان تسهیلات برای تامین، توسعه و تقویت مکانیزاسیون پرداخت شده است که در ازای آن 662 دستگاه تراکتور، 27 دستگاه کمباین و هزار و 645 دنباله بند و تجهیزات کشاورزی خریداری شده و برای سال جاری هم 35 میلیارد تومان پیش بینی پرداخت تسهیلات این حوزه شده است.

وی تصریح کرد: وزیر جهاد کشاورزی با پرداخت یک میلیارد تومان اعتبارات تکمیلی و 2 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به باغداران استان موافقت کرده است که از این ردیف برای پوشش بیمه ای فراگیر و کنترل سفیدک انگور در سال آینده استفاده خواهد شد.

یوسفی سن گندم را هم از مسائل بحرانی استان نام برد و گفت: این آفت شناسایی و صد در صد کنترل شد به گونه ای که گندم های تحویلی به سیلوها کمترین درجه سن زدگی را داشت و در تب برفکی دام هم استان کمترین خسارت را داشت.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.