بمنظور جلب آرای مردم آمریکا صورت می‌گیرد؛

عقب‌نشینی جزئی ترامپ از مواضعش در قبال اخراج مهاجران غیرقانونی

ستاد انتخاباتی نامزد جمهوری‌خواه انتخابات آتی آمریکا، در یک ترفند انتخاباتی جدید درصدد بهبود جایگاه وی برآمد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشینگتن پست، ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، روز گذشته (یکشنبه) درباره تصمیم ترامپ برای اخراج دسته‌جمعی 11 میلیون مهاجر غیرقانونی از آمریکا ابراز تردید کرد. این آخرین تلاش کجدار و مریز ستاد انتخاباتی نامزد جمهوری‌خواهان برای جلب حمایت رای‌دهندگان میانه‌رو بدون از دست دادن میلیونها رای‌دهنده افراطی است.

به گفته منابع نزدیک به ستاد انتخاباتی نامزد جمهوری‌خواهان، ترامپ پس از پافشاری یکساله خود بر موضوع اخراج مهاجران غیرقانونی از آمریکا، روز گذشته در نشستی با تیم جدید مشاوران لاتین‌تبار خود خاطر نشان کرد که موضع او درباره مهاجران غیرقانونی هنوز نهایی نشده است. این در حالیست که هرگونه تغییر در این خصوص یک عقب‌نشینی آشکار در یکی از مواضع انتخاباتی جنجالی وی به شمار می‌رود.

پس از این نشست، «کلیان کانوی» - مدیر ستاد انتخاباتی ترامپ – نیز در گفتگو با سی‌ان‌ان با بیان اینکه موضع قطعی ترامپ درباره اخراج گسترده مهاجران غیرقانونی از آمریکا هنوز قطعی نشده است، به مردم آمریکا اطمینان داد نامزد انتخاباتی جمهوری‌خواهان با مهاجرانی که در میان آنها زندگی می‌کنند، برخورد انسانی و منصفانه‌ای خواهد داشت. 

با این حال، «جف سشنز» - سناتور ایالت آلاباما که از مشاوران نزدیک ترامپ به شمار می‌رود – روز گذشته در گفتگو با شبکه خبری ‌سی‌بی‌اس اظهار داشت که نامزد انتخاباتی جمهوری‌خواهان در حال "کشتی گرفتن" با این موضوع است؛ اما هنوز موضع خود را در این باره تغییر نداده است. وی در ادامه تصریح کرد: افرادی که به طور غیرقانونی به آمریکا آمده‌اند بر خلاف قوانین آمریکا رفتار کرده‌اند و باید از کشور اخراج شوند.

کارشناسان انتخاباتی نیز معتقدند که ستاد انتخاباتی ترامپ تنها به دنبال بهبود جایگاه نامزد جمهوری‌خواهان در نظرسنجی‌های انتخاباتی است. به اعتقاد این کارشناسان، مشاوران ترامپ قصد دارند مواضع جنجالی نامزد انتخاباتی خود را در آستانه انتخابات سراسری نوامبر به گونه‌ای اصلاح کنند که هم باعث جلب آرای رای‌دهندگان میانه‌رو شود و هم میلیون‌های رای‌دهنده‌ای که تنها به دلیل مواضع افراطی ترامپ به حمایت از او پرداخته‌اند نیز همچنان به حمایت خود از او ادامه دهند.

ترامپ در رقابتهای انتخاباتی امسال، علاوه بر آنکه بارها خواستار اخراج مهاجران غیرقانونی از آمریکا شده است، تعابیر نژادپرستانه زیادی را نیز در سخنرانی‌های خود درباره مسلمانان و لاتین‌تبارها به کار برده است.

وی سال گذشته خواستار احداث یک دیوار در مرز آمریکا و مکزیک برای جلوگیری از ورود مهاجران لاتین‌تبار به آمریکا شد و همچنین، در اظهارنظر جنجالی دیگری که موجی از انتقاد را علیه او به همراه داشت، از لزوم ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا سخن گفت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار