سناتور آلاباما: اوباما درمورد ایران فریبکاری کرد+ عکس

"ریچارد شِلبی" ضمن انتقاد شدید از پرداخت 400 میلیون دلار به ایران، از آن به عنوان فریبکاری "باراک اوباما" یاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایت رسمی ایالت آلاباما؛ "ریچارد شلبی،" سناتور جمهوری‌خواه از ایالت آلاباما، روز گذشته در سخنانی اظهار داشت: "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، به صراحت مردم آمریکا را در مورد ایران فریب داد. او استانداردهای کشور را درباره ممنوعیت پرداخت باج برای آزادی زندانیان را به کلی زیر پا گذاشت.

هم‌زمان شدن پرداخت 400 میلیون دلار از طلب ایران با آزادی زندانیان آمریکایی موجب شد انتقادات زیادی متوجه کابینه باراک اوباما شود. وزارت خارجه آمریکا و کاخ سفید بارها تاکید کردند این پول باج نبوده است و فقط اصل بدهی واشینگتن به تهران پرداخت شد. مقامات امریکایی به صراحت اعلام کردند ماجرای پرداخت 400 میلیون دلار به ایران هیچ ارتباطی با ازادی زندانیان آمریکایی ندارد.

اما مصاحبه روز پنجشنبه "جان کربی،" سخنگوی کاخ سفید، بهانه جدیدی به دست منتقدان باراک اوباما داد. جان کربی در کنفرانس خبری روز پنجشنبه گفته بود آمریکا از 400 میلیون دلار به عنوان اهرم فشار علیه ایران استفاده کرد و تا زمانیکه از آزادی زندانیان آمریکایی مطمئن نشده بود، این پول را به تهران پرداخت نکرد.

سخنان جان کربی به وضوح نشان می‌دهد ارتباطی میان پرداخت پول و آزادی زندانیان وجود داشته است، درحالیکه پیش از این کابینه اوباما وجود هرگونه ارتباطی میان این دو را تکذیب می‌کرد.

سناتور آلاباما: اوباما درمورد ایران فریبکاری کرد+ عکس


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار