مجری شبکه آمریکایی: رونالد ریگان مقصر اصلی پرداخت 400 میلیون دلار باج به ایران است

مجری شبکه "ام‌اس‌ان‌بی‌سی" معتقد است "رونالد ریگان" پایه‌گذار پرداخت باج به ایران برای آزادی زندانیان بوده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ پایگاه اینترنتی دیلی کالر در گزارشی به قلم "کریستیان داتوک" نوشت: "هیلاری مَن لِوِرته،" مجری و تحلیلگر شبکه "ام‌اس‌ان‌بی‌سی" در جریان برنامه صبح جمعه به موضوع حائز اهمیتی اشاره کرد. وی معتقد است در حقیقت "رونالد ریگان،" رئیس جمهور پیشین آمریکا، مسئول پرداخت 400 میلیون دلار باج به ایران است زیرا وی بنیانگذار پرداخت اینگونه پول‌ها به ایران در ازای آزادی زندانیان به حساب می‌آید. 

"لورته" در این باره گفت: این نکته بسیار مهمی است و در شرایط کنونی احتمال اینکه پول پرداختی به ایران یک "باج" بوده، بسیار محتمل است. اما این ماجرا از ابعاد دیگری نیز قابل بررسی است. موضوع این است که دیپلماسی روشنی را در پیش گرفته‌ای که با برخی حقایق پذیرفته شده در آمریکا تناقض دارد.

مجری اس‌ان‌ای‌بی‌سید در ادامه گفت: اینکه مخالفان سیاسی دولت اوباما وی را به دلیل پرداخت باج به ایران مورد انتقاد قرار داده‌اند و کابینه نیز در حال دفاع است به این معنی نیست که کابینه باراک اوباما صرفا از آنچه خود انجام داده، دفاع می‌کند. در حقیقت این یک دفاع از سیاستی است که "رونالد ریگان" آن را پایه‌گذاری کرد. او راه میانبری برای حل و فصل تنش‌های بوجود آمده در برابر ایران پیدا کرده بود و کابینه اوباما نیز از همان سیاست پذیرفته شده، تبعیت کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار