ساری،

آماده سازی مدارس برای استقبال از 500 هزار دانش آموز

4 هزار مدرسه مازندران برای حضور 500 هزار دانش آموز استان آماده است.

‌به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ساری ، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران در جمع مدیران مدارس آمل گفت: بازسازی برخی مدارس از آبان 94 آغاز شد و 42 مدرسه تا پایان شهریور نوسازی و تجهیز خواهند شد.

اسفندیار نظری با بیان اینکه خیران مدرسه ساز پارسال بیش از 70 میلیارد ریال توسط کمک کردند، افزود: مازندران جز 7 استان برتر کشور درایجاد آزمایشگاه نانو است و در حال حاضر 4 آزمایشگاه در بابلسر، بهشهر ، ساری و نور مشغول به فعالیت هستند.

وی گفت: ثبت نام ها دانش آموزان در حال انجام است و در هدایت تحصیلی با کمک خانواده ها نسبت به سایر شهرهای کشور کمترین مشکل در استان وجود دارد.

نظری با بیان اینکه بر اساس اهداف هدایت تحصیلی 55 درصد دانش‌آموزان باید به شاخه نظری و 45 درصد نیز باید به شاخه فنی و مهارتی و کار و دانش هدایت شوند، گفت: 39 هزار و 166 دانش‌آموز مازندرانی در این شاخص توسعه قرار می‌گیرند که 41 درصد به رشته تجربی، 30 درصد به رشته علوم انسانی و 29 درصد به رشته ریاضی و بقیه به رشته‌های فنی و مهارتی و کار و دانش هدایت شدند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران افزود: 32 هزار و 942 مازندرانی امسال در کنکور شرکت کردند که 18 هزارنفر در رشته تجربی و7100 نفر در رشته ریاضی و7200 نفر در رشته انسانی بودند.

نظری گفت: دو نفراز دانش آموزان مازندرانی پارسال رتبه تک رقمی کسب کردند که امسال به یک نفر رسید اما رتبه ها دو رقمی پارسال 27 نفر بود که امسال به 39 نفر افزایش یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار