اصفهان؛

بیش از 50 درصد مدارس استان اصفهان خیرساز است

استاندار اصفهان گفت: بیش از 50 درصد مدارس این استان به همت خیرین مدرسه ساز ساخته شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،رسول زرگرپور، در آیین افتتاح مدرسه خیرساز سید محسن عزیزی در کاشان گفت:این آمار در مورد خوابگاه های دانشجویی نیز صدق می کند.
وی با تاکید بر ساخت وفعالیت بزرگترین مرکز کودکان سرطانی به همت خیرین در استان اصفهان افزود:ایجاد بخش قابل توجهی از امکانات برای زندانیان نیز به همت خیرین فراهم شده است.
به گفته وی، فعالیت وحضور خیرین و افراد نیک اندیش و پاک اندیش و دست و دل باز که از برکت آنها بسیاری از مشکلات را حل می کنند باعث افتخار وسربلندی استان اصفهان است.
استاندار اصفهان، با تاکید براینکه خیرین مدرسه ساز جایگاه ویژه‌ای در این استان دارند گفت:خیرین مدرسه ساز استان اصفهان الگوی سایر خیرین در دیگر حوزه ها هستند.
زرگرپور،در ادامه گفت: علی رغم اینکه اصفهان استان برخورداری شناخته شده است مشکلات فراوانی دارد که نمونه آن درصد قابل توجهی از مدارس مستهلک یا غیرقابل استفاده است.
وی، با اظهار تاسف از 50 مدرسه مختلط دختر و پسر با سرویس بهداشتی مشترک در شهرستان تیران وکرون گفت: رفع کمبودهای این حوزه همچنان مشارکت و مساعدت خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار را می طلبد.
به گفته وی، خیرین استان اصفهان، تلاش ها وخدمات فراوانی در حوزه های مختلف سمن ها و ان جی یوهای خیریه پیشگیری از اعتیاد وایجاد شغل، خیریه بیماران کلیوی، لب شکری، خیرین سلامت در بخش پزشکی و بهداشت ودرمان وسایر موسسات خیریه نگهداری ایتام، سالمندان و معلولین جسمی حرکتی دارند.
استاندار اصفهان، فعالیت 500 موسسه خیریه تخصصی را تاکیدکرد و گفت:این سمن ها بیش از هزار میلیارد تومان یعنی چندین برابر بودجه سالانه ای که دولت در استان خرج می کند در یکسال هزینه می کنند تا دیگران در رفاه وآسایش و سلامت باشند.
زرگرپور، در پایان با اشاره به اینکه استان اصفهان 6 درصد جمعیت کشور را دارد گفت: این استان 10 درصد شهدای کشور، 11 درصد جانبازان و آزادگان دارد در دوران دفاع مقدس نیز این استان تعداد دو لشگر و هفت تیپ با 400 فرمانده عالی مقام و بلند پایه شهید یا ایثارگر را در جبهه برای پاسداری از این آب وخاک داشت و دارد.
شایان ذکر است آیین افتتاح دبستان دخترانه  خیرساز سید محسن عزیزی در خیابان تابنده واقع در بلوار الغدیر کاشان با مساحت 1850 مترمربع و زیربنای یکهزار مترمربع در 6 باب کلاس،  آزمایشگاه،  کتابخانه و سالن اجتماعات و 2 باب اتاق اداری با حضور تولیت عتبه مقدسه علویه و هیات همراه،استاندار اصفهان، فرماندار و مدیران شهرستان کاشان، خیرین مدرسه ساز برگزارشد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار