شیراز؛

افتتاح 60 پروژه شهرداری در هفته دولت

60 پروژه شهرداری شیراز به ارزش هزار و 553 میلیارد ریال در هفته دولت در شیراز افتتاح می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علیرضا پاک ‌فطرت شهردار شیراز گفت: افتتاح آرامستان بهشت احمدی یکی از مهم‌ترین پروژه ‌های قابل افتتاح است.
وی با بیان اینکه ظرفیت مجموعه دارالرحمه به پایان رسیده است افزود: آرامستان بزرگ شیراز در کیلومتر 13 محور خرامه در هفته دولت افتتاح می‌شود.
پاک فطرت ادامه داد: دو مسیر برای تسهیل در تردد شهروندان به این محل پیش‌ بینی شده  از جمله کیلومتر 5 بزرگراه شیراز اصفهان، بزرگراه کنار گذر شرقی شیراز و از امتداد شهرک سعدی است که تونل سعدی این مسیر را تسهیل می‌کند.
علیرضا پاک ‌فطرت بیان کرد: تقاطع غیر همسطح شهید سلیمان زارع در ورودی آرامستان بهشت احمدی، ایستگاه متروی شهید آوینی، گالری شمال شرقی ایستگاه متروی نمازی، باغ سیب ‌زار، بازگشایی و دو بانده کردن خیابان هجرت، دو فرهنگسرا، لوله‌گذاری آب ‌های سطحی، بوستان حاشیه ‌ای، زیر سازی، لبه‌ گذاری، آسفالت و محوطه‌ سازی در قالب  30 پروژه از جمله این پروژه ‌ها است.
وی خاطر نشان کرد: قرار دادی با شرکت ‌های داخلی بسته شده و تا مهر ماه امسال 100 دستگاه و تا پایان امسال تمامی این 300 دستگاه اتوبوس وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز شود.
شهردار شیراز تقویت سیستم حمل و نقل عمومی را لازمه کاهش ترافیک در کلان شهر شیراز دانست و عنوان کرد: شهرداری شیراز برای تکمیل و بهره ‌برداری از مترو بودجه خوبی اختصاص داده است.
پاک ‌فطرت با بیان اینکه تا پایان امسال فاز دوم خط یک قطارشهری شیراز از میدان نمازی تا میدان گل سرخ به طول 14 کیلومتر افتتاح شود افزود: خط یک متروی شیراز بعد از متروی تهران بزرگ‌ ترین خط مترو کشور است.
شهردار شیراز با اشاره به اینکه مردم شیراز از گذشته به محیط زیست، باغ و طبیعت اهمیت زیادی می‌دهند تصریح کرد: باغ های قصردشت شیراز تا دهه 40، 3 هزار هکتار وسعت داشتند به دلایل مختلف کاهش پیدا کردند.
پاک ‌فطرت با اشاره به اینکه سیستم حمل و نقل عمومی در اطراف حرم ‌های مطهر در شیراز باید تقویت شود یکی از موانع این کار را وجود بافت فرسوده و تاریخی اطراف حرم عنوان کرد و افزود: در این بافت می‌ توان از تراموا و سیستم های حمل و نقل مدرن استفاده کرد.
شهردار شیراز با بیان اینکه نزدیک شدن بیش از حد خودرو های شخصی به ورودی ‌های حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) را نوعی بی ‌احترامی به این آستان مقدس و فضای معنوی حاکم بر آن توصیف کرد تصریح کرد: با اجرای طرح ‌های جدید باید از نزدیک شدن خودرو های شخصی تا مسافتی مشخص به حرم جلوگیری شود.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.