اهدای سنگ حرم امام علی(ع) به کارگاه فرش‌بافی عتبات در کاشان

تولیت حرم امیرالمومنین علیه السلام در نجف اشرف قطعه‌ای از سنگ مرمری که 70 سال در مجاورت حرم امام علی(ع) بوده به کارگاه فرهنگسرای فرش‌بافی عتبات عالیات در کاشان اهدا کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از از اصفهان، تولیت عتبه مقدسه علوی عصر امروز پنجشنبه 28 مرداد با حضور در آیین اتمام بافت فرش 9 متری حرم امیرالمومنین(ع) در کارگاه فرهنگسرای مهر سازمان فرهنگی ورزشی کاشان و نماز شکر بر این فرش گفت:جزای شمابانوان بافنده فرش‌های اعتاب مقدسه در آخرت بسیار بیشتر از  این کاری است که در دنیا انجام می‌دهید.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید نزار حبل‌المتین، گفت: فرش‌هایی که شما می‌بافید زیر پر و  بال فرشتگان طواف‌کننده حرم امیر المومنین(ع) گسترده‌خواهدشد ملائکی که پر و بال خود را فرش زیر پای زائران علوی و حسینی می‌کنند.

وی، این فرش‌های دستباف بانوان کاشانی را هنری ارزنده و ارزشمند در عرض ارادات و  
توسل آنها به اهل‌بیت(ع) دانست و گفت:این هنر زیبا و اقدام ارزشمند شفاعت ائمه‌اطهار و غنای دنیا را قبل از آخرت نصیبتان خواهدکرد.

به‌گفته‌وی،کاشان نه تنها دارالمومنین بلکه دارالمومنین و المومناتی است که کار ارزشمند آنها در بافت فرش‌های اعتاب مقدسه افتخار همه شیعیان است.

تولیت حرم مطهر امیرالمومنین علیه السلام در نجف اشرف،باتاکید بر اینکه گذشتگان، پدر و مادرهای این زنان هنرمند و توانمند آنها را با محبت حضرت علی(ع) فرزندانش شیر و پرورش دادند و محبت اهل بیت(ع) علوی را در کامشان ریختند و با گوشت و پوستشان آمیختند گفت:این بانوان نیز فرزندان خود را با این محبت بزرگ می‌کنند و رشد و نمو می‌دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید نزار حبل‌المتین، در پایان سخنانش ضمن اهدای قطعه سنگی که 70 سال مجاور حرم مطهر امیرالمومنین(ع) بوده است به مسوول کارگاه فرهنسرای مهر با دعوت از تمامی بانوان بافنده فرش‌های اعتاب مقدسه در کارگاه‌های اجرای این پروژه ملی مذهبی در کاشان به زیارت حرم‌های شریف در کربلا، نجف اشرف و  کاظمین گفت:میزبان ویژه این بانوان در نجف اشرف با اهدای هدایا و تقدیر از آنها خواهدبود.

تبرک بانوان به پرچم سبز علوی و ابراز شور و احساسات معنوی آنها برنامه پایانی حضور
تولیت عتبه مقدسه علویه در کارگاه فرهنگسرای مهر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان بود.

شایان ذکر است:بازدید از کارگاه‌های فرش بافی در روستای محمد آباد مرکزی، ولیعصر(عج) در مدخل شهر، خانه فرش ترنج و محراب در خیابان فاضل نراقی و کارگاه فرهنگسرای مهر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، حضور در موسسه نيكوكاري كاشانه مهر كاشان، نخستین مرکز آموزشی و توان بخشی منجر به اشتغال معلولین جسمی و حرکتی کاشان و تفقد از آنها با اهدای هدایایی ارزنده به‌ویژه اهدای پرچم علوی به این موسسه و کارگاه فرش بافی در خانه فرش ترنج و محراب  از جمله برنامه‌های حضور تولیت عتبه مقدسه علویه و هیات همراه در این شهرستان بود که بازدید از مجموعه جهانی باغ تاریخی فین کاشان برنامه پایانی حضور این هیات بلند پایه علویه در دارالمومنین کاشان است. 

سفری دو روزه این هیات بلند پایه علویه با حضور «حجت‌الاسلام والمسلمین سید نزار حبل‌المتین» تولیت حرم امیرالمومنین علیه السلام در نجف اشرف در راس هیات همراه از جمله «حاج خالد شنون معاون تولیت، سید منتظر رییس دفتر تولیت، سید حیدر عکاس آستان مقدس علوی، حجت‌الاسلام سید مجتبی فقیه ایمانی از نوادگان آیت الله العظمی سید ابواقاسم خویی (ره)، و هادی انصاری خادم افتخاری امام حسین(ع) و نماینده مراجع در اعتاب مقدسه» انجام‌شد.


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.