اهواز؛

کسب 4مقام کشوری در جشنواره نوجوان سالم

پنجمین دوره جشنواره نوجوان سالم به‌صورت سراسری در تمام مقاطع برگزار شد که در این دوره خوزستان 4 مقام را از آن خود کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رئیس اداره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد آموزش‌وپرورش خوزستان گفت: در پنجمین دوره جشنواره نوجوان سالم، خوزستان موفق به کسب چهار مقام کشوری شد.

اباذر فاضل‌پور اظهار کرد: وزارت آموزش‌وپرورش تفاهم‌نامه‌ای با ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور امضا کرده است که مطابق آن برنامه‌های آموزشی و فرهنگی متفاوتی برای دانش‌آموزان و والدین آن‌ها برگزار می‌شود و یکی از این برنامه‌ها جشنوارهٔ نوجوان سالم است.

وی افزود: پنجمین دوره جشنواره نوجوان سالم به‌صورت سراسری در تمام مقاطع برگزار شد که در این دوره خوزستان در بخش دانش‌آموزی در رشته نرم‌افزار مقام اول و در رشته‌های مقاله و نقاشی نیز مقام دوم کشور را کسب کرد؛ البته در رشته نقاشی مطابق نظر داوران کسی حائز مقام اول شناخته نشد. در بخش آثار کارکنان نیز در رشته ابتکارات پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، خوزستان مقام سوم را کسب کرد. مراسم اختتامیه این دوره جشنوارهٔ نوجوان سالم 15 شهریورماه در اصفهان برگزار خواهد شد.

رئیس اداره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد آموزش‌وپرورش خوزستان تصریح کرد: در برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای موفقیت برنامه‌ها همیشه 2 نکته را متذکر می‌شویم. یکی این‌که خانواده‌ها باید به‌عنوان مکمل اصلی با آموزش‌وپرورش همکاری داشته باشند و باید برنامه‌هایی برای دانش‌آموزان طراحی و اجرا شود تا خودِ دانش‌آموز به‌طور مستقیم درگیر شود.

فاضل‌پور با بیان این‌که شرکت در این جشنواره می‌تواند تغییرهای مثبتی در نگرش دانش‌آموزان نسبت به آسیب‌های اجتماعی ایجاد کند، ادامه داد: هدف اصلی از برگزاری این جشنواره گسترش نهضت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جلب مشارکت والدین و دانش‌آموزان است.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.