ارومیه؛

تاکید استاندار آذربایجان غربی بر مقاوم سازی مدارس

استاندار آذربایجان غربی بر مقاوم سازی مدارس بویژه مدارس غیر انتفاعی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،سعادت در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در محل استانداری ترتیب یافت با اشاره به به اینکه برخی از مدارس غیر انتفاعی از استحکام و شرایط مناسبی برخوردار نیستند بر مقاوم سازی و استفاده از محیط های در مناسب در این مدارس تاکید کرد .

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در این جلسه گفت: این استان با کمبود فضای آموزشی مواجه است و نیاز به پنج هزار کلاس درس جدید دارد.

فریدون سیدمصطفوی کمبود فضای آموزشی را مهمترین چالش فعلی آموزش و پرورش استان ذکر کرد و افزود: در این استان برای تامین فضای مورد نیاز باید پنج هزار کلاس درس جدید احداث شود تا کلاسهای تخریبی و کانکسی حذف شود.

وی اضافه کرد: شهرستان ارومیه به عنوان مرکز استان در این زمینه در برخی مناطق با چالش جدی رو به روست و منطقه گلشهر و خیابان دکتر بهشتی جزو این مناطق است.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش نیازمند اعتبار برای رفع این مشکلات و تامین فضای آموزشی مورد نیاز در استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اظهار کرد: هشت هزار نفر بازمانده از تحصیل و افزون بر 300 مدرسه کانکسی در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: 10 درصد دانش آموزان آذربایجان غربی در مدارس غیر انتفاعی تحصیل می کنند که افزون بر 60 درصد آنها دانش آموزان شهری هستند.

وی گفت: از مجموع 320 مدرسه بازدید شده غیرانتفاعی، حدود 30 درصد نیازمند مقاوم سازی بوده و یکسال به صاحبان آنها فرصت داده می شود تا نسبت به جا به جایی و یا مقاوم سازی اقدام کنند.

سیدمصطفوی اضافه کرد: در صورت بی توجهی به امر مقاوم سازی کد این مدارس باطل می شود.

وی درباره نقل و انتقالات نیروی انسانی نیز اضافه کرد: یکهزار و 447 نفر خواهان انتقال در آموزش و پرورش هستند که بیش از سهمیه تعیین شده است.

وی با بیان این که در سال 94 از 54 مصوبه شورای آموزش و پرورش استان 38 مصوبه محقق و اجرا شده است، اظهار کرد: هم اکنون تمامی 16 بند و مصوبه باقی مانده و محقق نشده در شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیازمند اعتبار بوده و در صورت تامین اعتبار این مصوبات محقق می شود.

آذربایجان غربی دارای 5500 مدرسه با 25 هزار کلاس درس و 570 هزار نفر دانش آموز است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.