نهاوندیان:

دولت به اشتغال‌های خرد، توجه ویژه‌ای دارد

رییس دفتر رییس جمهور گفت: دولت به اشتغال‌های خرد، توجه ویژه‌ای دارد.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ "محمد نهاوندیان" عصر سه شنبه(26 مرداد ماه)در گردهمایی خیریه ها و سازمان های مردم نهاد اشتغالزا که در ساختمان کوثر ریاست جمهوری برگزار شد، افزود: اکنون مساله جدی اقتصاد ما این است که مسیر و الگویی برای پیشرفت انتخاب کنیم تا از آن طریق، نیازهای اجتماعی هم به طور جدی دیده شود؛ چرا که نگاه اجتماعی به اقتصاد هم رشدیاب، هم منصفانه و هم عدالت محور است.

وی تصریح کرد: نگاه اجتماعی به اقتصاد، راه حل های متفاوتی را ایجاد می کند.

رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: اکنون در مسیر پیشرفت کشور با همت مردم و عنایت الهی آرامش در اقتصاد ما ایجاد و التهابات مهار شده است.

وی ادامه داد: زمانی هر روز نگرانی وجود داشت که فردا نرخ ارز و تورم چه می شود و به هیچ وجه برنامه ریزی بلندمدت و میان مدت در سطح عملی امکان پذیر نبود.

نهاوندیان گفت: بخشی از این اشتغال های خرد و کوچک باید متمرکز بر آن بخش از جامعه باشد که توانمندی بالایی ندارند، باید تشکل هایی در زمینه توانمندسازی مددجویان فعال شوند تا کاری کنیم که آنان خودشان توانایی رفع نیازشان را پیدا کنند.

نهاوندیان اهمیت این رویکرد را در ایجاد برکت و همچنین عزت در مددجو دانست و گفت: نکته کلیدی این است که چه کنیم مددجویان جامعه ما غیر از رفع نیازهایشان احساس عزت و کرامت کنند که راه آن توانمندسازی این بخش از جامعه است.

وی با بیان اینکه چگونه یک خیریه می تواند به کمک یک جامعه نیازمند بشتابد و کمک کند تا روی پای خود بایستد، گفت: این اقدام از جامعه توانمند و نیکوکار انتظار می رود. البته در کنار آن باید نهادسازی هم انجام دهیم.

رئیس دفتر رئیس جمهوری اضافه کرد: به نظرم در زمینه توانمندسازی مددجویان مثلثی نیاز است که در یک ضلع مثلث خیریه برای توانمندسازی تعدادی نیازمند اعلام آمادگی می کند، ضلع دیگر این مثلث یک نهاد پشتیبان قرار می گیرد و ضلع سوم آن می تواند دولت در شکل صندوق کارآفرینی امید باشد.

نهاوندیان ادامه داد: منابع صندوق کارآفرینی امید قبلا بی هدف هزینه می شد اما تصمیم گرفته شد که بر روی اشتغال اهتمام داشته باشد و هر چه اهتمام در این زمینه بیشتر شود منافع صندوق افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: اگر بتوانیم مثلث یاد شده را فراهم کنیم می توانیم فضای جدیدی به وجود بیاوریم.
رئیس دفتر رئیس جمهوری همچنین بر حمایت از خیریه های توانمندساز تاکید کرد و گفت: برای رویکرد اجتماعی در اقتصاد و اشتغال زایی به ویژه برای مددجویان خیریه ها باید وارد عرصه شده و آن را مدیریت کنند و دولت نیز نقش حامی و پشتیبان این مجموعه را داشته باشد.

در حاشیه این مراسم همچنین از مرکز هم افزایی و تعاملات اقتصادی کارآفرینان (مهتاک) که یک شبکه اجتماعی است رونمایی شد.

در این مرکز مجازی 16 هزار کسب و کار تولیدکننده ایرانی در زمینه مشاغل خرد، کوچک و خانگی هستند.

این مرکز مجازی همچون یک مجتمع تجاری رایگان دارای امکانات بانکی و پستی است که فرد می تواند عضو شود و محصولات خود را در آنجا بفروشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار