تبریز؛

برگزاری جشنواره بین المللی فناوری های پیشرفته ربع رشیدی

مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی از برگزاری چهارمین نمایشگاه و جشنواره بین المللی فناوری های نو و پیشرفته ربع رشیدی در تبریز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛جهانگیری افزود: نمایشگاه یاد شده با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف)، 20 تا 23 آبان ماه در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این نمایشگاه گفت: بستر سازی برای تکمیل چرخه علم تا فناوری و فناوری تا کسب و کار (تجاری سازی)، شناسایی توانمندی های پژوهشی و فناوری و بستر سازی برای کاربردی کردن آن، شناسایی و معرفی نوآوری ها و اختراعات فناورانه و طرح ها و ایده های دانش محور، بستر سازی برای ایجاد ارتباط بین دانشگاهیان و فناوران با بخش های مختلف اقتصادی و اجرایی، بستر سازی برای شکل گیری شرکت های دانش بنیان، زمینه سازی برای افزایش صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان، ایجاد شبکه ارتباطات تجاری میان شرکت ها و موسسات دانش بنیان واحدهای تولیدی، جذب سرمایه گذاری ( خارجی و داخلی) برای طرح های اقتصادی دانش بنیان، گسترش همکاری های فناورانه منطقه ای، ملی و بین المللی و ایجاد فضای کسب و کار برای نخبگان علمی و فناوری از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

وی از آغاز ثبت نام صاحبان فناوری برای حضور در این نمایشگاه خبر داد و گفت: ثبت نام از فناوران از 10 مرداد ماه آغاز شده است و تا 30 شهریور ماه ادامه خواهد یافت .

نماینده تام الاختیار استاندار آذربایجان شرقی در حوزه علم وفناوری، با اشاره به حضور پرشور فناوران در نمایشگاه و جشنواره سوم اظهار کرد: امسال با تسهیل روند ثبت نام سعی کرده ایم تا مراحل ثبت نام را به شکل کاملا سیستمی انجام دهیم و علاقمندان برای ثبت نام می توانند به سایت جشنواره و نمایشگاه به آدرس www.hitech-tabriz.ir مراجعه کنند.

وی این نمایشگاه را بستری برای توسعه فعالیت دانش بنیان در استان دانست و گفت: این نمایشگاه ها بستر مناسبی برای تعامل و رودرویی فناوران به عنوان عرضه کنندگان فناوری و صاحبان واحد های تولیدی و مدیران دستگاه های اجرایی به عنوان متقاضیان و خریداران فناوری فراهم آورده است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار