انتقاد رئیس حزب جمهوری خواه خلق ترکیه از اتحادیه اروپا

رئیس حزب جمهوری خواه خلق ترکیه انتقاد شدیدی به موضع اتحادیه اروپا در قبال مسئله عضویت ترکیه در این اتحادیه وارد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ "کمال قلیچ دار اوغلو"، رئیس حزب جمهوری خواه خلق ترکیه در گفتگو با روزنامه "دی ولت" آلمان در خصوص عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا اظهار کرد ترکیه باید خیلی وقت پیش عضو این اتحادیه می شد. اما در مسئله عضویت طبیعتا از طرف اتحادیه اروپا هم خطاهایی وجود داشته است. اتحادیه اروپا در قبال ترکیه استانداردهای دو گانه ای را در پیش می گیرد.  شرایطی برای عضویت ترکیه قرار داده شده که برای دیگر کشورها معتبر نیست. اینکه ترکیه امروز در این وضعیت قرار دارد همچنین کمی به اتحادیه اروپا مربوط می شود. موضع گیری مبنی بر اینکه ترکیه هرگز نمی تواند عضو اتحادیه اروپا شود غیر منصفانه و نادرست است.

وی همچنین درباره کودتای نظامی نافرجام 15 جولای در ترکیه گفت: هنوز هیچ گونه شواهد و مدارک مشخصی در این باره ارائه نشده است. آنچه که تا به حال علنی شده همه اظهارات و اعترافات افراد درگیر است. تصویر کلی نشان می دهد که سازمان فتح الله گولن ستون فقرات کودتاچیان را می سازد.

این مقام ترک در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد ما برای اینکه این مسئله را هوشمندانه مورد تجزیه و تحلیل قرا دهیم به زمان نیاز داریم. امیدوارم که دادگاه های تشکیل شده در این باره شفافیت لازم را ایجاد کنند و ما خواهان این هستیم که فرآیند های این دادگاه ها به صورت زنده پخش شود.

اوغلو در بخش دیگری از سخنانش درباره دستگیری و بازداشت افرادی که هیچ ربطی به کودتا ندارند، هشدار داد و هر گونه همکاری و یا ائتلاف حزب خود با جنبش گولن را رد کرد و گفت: اگر احزاب مختلف گرد هم آیند ما می توانیم آینده بهتری را شکل دهیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا اردوغان تغییری کرده است گفت: ما این را خواهیم دید. در هر صورت دولت ترکیه به دنبال توافق است. من فکر می کنم که اردوغان از خطاهای گذشته درس گرفته است.

رئیس حزب جمهوری خواه خلق ترکیه در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد بزرگترین خطای حزب عدالت و توسعه این است که سیاست خارجی را به موضوعی در سیاست داخلی تبدیل می کند. وقتی شما این کار را انجام می دهید در جهان تنها می مانید.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار