حفظ سلامت نظام محور گفتگوی عبدالله و نماینده سازمان ملل

داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی در پی دیدار با مقام های ملی و بین المللی ؛ امروز با نماینده ویژه سازمان ملل برای افغانستان نیز دیدار کرد.

حفظ سلامت نظام محور گفتگوی عبدالله و نماینده سازمان مللبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، محور گفتگوهای داکترعبدالله وتادامیشی یاماموتو نماینده ويژه سازمان ملل متحد در افغانستان مسایل مهم ملی و تنش های به میان آمده میان رهبران حکومت وحدت ملی بوده است.

دفتر مطبوعاتی ریاست اجرایی با نشرخبرنامه ای گفته است که در این دیدار درباره مسایل مهم ملی به خصوص تحولات اخیر کشور با هم دیگر تبادل نظر نموده اند.

در این دیدار هردو جانب، مهمترین تحولات سیاسی و امنیتی کشور را در بخش های گوناگون به طور دقیق و همه جانبه مورد ارزیابی قرار داده و چالش های موجود را آسیب شناسی کرده اند.

همچنان هردو طرف؛ حفظ سلامت نظام، تطبیق توافقنامه سیاسی به عنوان منبع مشروعیت حکومت وحدت ملی، آوردن اصلاحات لازم انتخاباتی و تحقق خواسته های عمومی را لازم و ضروری پنداشته اند.

داکتر عبدالله امروز (۲۴ اسد) همچنان با نماینده اتحادیه اروپا برای افغانستان نیز دیدار نموده در این ملاقات به تطبیق توافقنامه سیاسی تاکید کرده است.

رییس اجرایی با تاکید بر تطبیق مفاد توافقنامه سیاسی گفته است که به خواست مردم و مصلحت کشورش احترام می گذارد و انجام این خواست ها را بخشی از مسوولیت های اصلی اش در برابر مردمش می داند.

گفتنی است که این دیدارها در حالی صورت می گیرد که به تازگی روابط میان ریاست جمهوری و ریاست اجرایی به تیرگی گرایده است.

داکتر عبدالله با انتقادهای تند و کوبنده از محمد اشرف غنی رییس جمهور؛ وی را متهم به زیرپا نمودن تعهداتش در تطبیق توافقنامه سیاسی نموده است.

در همین حال ریاست جمهوری نیز این گفته های آقای عبدالله را خلاف موازین و روحیه دولت داری خوانده و گفته است که به زودی در مورد این اظهارات داکتر عبدالله بحث های جدی و موثر صورت می گیرد.

محمد اشرف غنی امروز نیز در مراسم افتتاح پارلمان جوانان افغانستان یکبار دیگر به صورت غیرمستقیم به انتقادهای داکتر عبدالله پاسخ داد.

انتهای پیام/
برچسب ها: افغانستان ، سازمان ، ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار