گیلان؛

ایجاد پارک موزه دفاع مقدس در قالب دهکده مقاومت و مرکز فرهنگی

پارک موزه دفاع مقدس در قالب دهکده مقاومت و مرکز فرهنگی دفاع مقدس در گیلان ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛ مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به وضعیت پارک موزه دفاع مقدس گیلان اظهار کرد: پارک موزه دفاع مقدس در اولویت کاری استان است اما محدودیت منابع مالی وجود دارد.

رسول جلائی به انجام تعهد صددرصدی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان برای ایجاد مرکز فرهنگی دفاع مقدس گیلان در سال ۹۵ اشاره کرد و افزود: نیاز است بازنگری در طراحی این پروژه صورت گیرد و فضاهای مشترک با پارک موزه حذف شود.
جلائی، راه‌اندازی مرکز فرهنگی دفاع مقدس را با رویکرد سلحشوری و آموزه‌های مقاومت عنوان کرد و گفت: این طرح برای نخستین بار در کشور در گیلان اجرا می‌شود.
وی با اشاره به اینکه نقشه‌برداری، جانمایی و زیرساخت‌های مرکز فرهنگی دفاع مقدس در گیلان آماده شده است خاطرنشان کرد: طرحهای مرکز فرهنگی دفاع مقدس و دهکده مقاومت گیلان فازبندی شده و به مرور اجرایی می‌شود.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان، افزود:سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان پرداخت بودجه فاز نخست و دوم مرکز فرهنگی دفاع مقدس گیلان را پذیرفته است.
جلائی با بیان اینکه فرهنگ ایران پیوند انکارناپذیری با جهاد، ایثار و شهادت دارد، اظهار کرد: پیوند مذکور جزو خرده فرهنگ‌ها نبوده بلکه برخاسته از فرهنگ عمومی جامعه است.
وی، حوزه جهاد و شهادت را فرهنگ‌ساز دانست و یادآور شد: بسیاری از مناسبت‌ها و بسترها با تکیه بر شهید و شهادت در جامعه ما هویت پیدا می‌کند.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به تقدیم ۸ هزار شهید در استان، گفت: گیلان ۴۰۰ نفر شهید مفقودالجسد دارد.
جلائی همچنین به تدوین برنامه ششم توسعه کشور اشاره کرد و افزود: دولت در بسترسازی و تعالی فرهنگ دقت داشته و به واژه‌های فرهنگ با موضوع اسلام و انقلاب توجه دارد.
وی با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس دارای ظرفیت‌های بسیاری است، تصریح کرد: فرهنگ دفاع مقدس به طور مستقل می‌تواند بستر جریان‌سازی فرهنگ در کشور را به عهده داشته باشد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.