در آستانه برگزاری جشن بزرگ مسیحیان؛

افزایش تدابیر امنیتی در شهر لورد فرانسه

وزیر کشور فرانسه از افزایش تدابیر امنیتی در شهر لورد در آستانه برگزاری جشن بزرگ مسیحیان در این شهر خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از فیگارو، در پی قتل اخیر یک کشیش فرانسوی در کلیسای «سن اتین دوروی» در منطقه نرماندی در شمال فرانسه، «برنار کازنوو» وزیر کشور فرانسه امروز در جریان سفر به شهر «لورد» واقع در استان «اوت پیرنه» ضمن اعلام همبستگی با جامعه مسیحیان، از افزایش تدابیر امنیتی در این شهر که هزاران گردشگر برای شرکت در یکی از جشن‌های کاتولیکی آماده سفر به آن می‌شوند، خبر داد.

کازنوو گفت: «در شرایط کنونی که مسیحیان فرانسه خود را برای شرکت در جشن کاتولیکی آماده می‌کنند، من همبستگی خود را با آن‌ها اعلام داشته و از تقویت تدابیر امنیتی در مراکز فرهنگی در برابر تهدیدهای تروریستی که در سطح بالایی قرار دارند، خبر می‌دهم.»

قتل «جک هامل» کشیش 85 ساله فرانسوی توسط دو مهاجم طی ماه گذشته میلادی موجب افزایش نگرانی‌ها نسبت به وقوع حمله تروریستی مشابه در جریان برگزاری جشن بزرگ مسیحیان که قرار است دوشنبه آینده در شهر لورد برگزار شود، شده است.

در آن حادثه دو فرد مجهز به سلاح سرد با ورود به کلیسایی در منطقه نرماندی در شمال فرانسه چندین نفر را به گروگان گرفتند و یک کشیش 85 ساله را سر بریدند. ساعتی بعد از آغاز این حادثه نیروهای پلیس به کلیسا حمله کرده و هر دو مهاجم را کشتند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله به این کلیسا را بر عهده گرفته و اعلام کرد که مهاجمان از سربازان و عناصر این گروه بوده است.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار