سی‌اس مانیتور: نگرانی‌ها و تدابیر امنیتی فرانسه در آستانه رقابت‌های یورو 2016

گزارشها حاکی از افزایش نگرانی‌ها از احتمال وقوع حملات تروریستی در فرانسه است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «سی‌اس مانیتور» در مطلبی نوشت: دستگیری یک تبعه فرانسوی در اوکراین به اتهام تلاش برای انجام حملات تروریستی در ایام برگزاری مسابقات فوتبال یورو 2016، نگرانی‌ها از احتمال وقوع حملات تروریستی در این رقابت‌ها را بیش از پیش افزایش داده است. 

سی‌اس مانیتور: نگرانی‌ها و تدابیر امنیتی فرانسه در آستانه رقابت‌های یورو 2016

دولت فرانسه در آستانه میزبانی مسابقات فوتبال یورو 2016 اقدامات متعددی را برای افزایش امنیت این مسابقات انجام داده است؛ هرچند مشخص نیست فرد دستگیرشده قصد حمله به مکان برگزاری این مسابقات را داشته یا اهداف دیگری را خارج از محل برگزاری این رقابت‌ها در نظر داشته است.

«مارگارت گیلمور» - عضو ارشد موسسه مطالعات دفاعی و امنیتی "رویال یونایتد سرویس" انگلیس - احتمال وقوع حمله تروریستی در جریان مسابقات یورو 2016 را ضعیف توصیف می‌کند. با این حال، وی معتقد است سطح تهدیدات تروریستی در اروپا و بویژه در طول این مسابقات به دلایل متعددی افزایش یافته است. 

به اعتقاد وی، گروه تروریستی داعش در حال حاضر در عراق و سوریه به شدت تحت فشار است و به همین دلیل، ممکن است بخواهد به جهانیان نشان دهد که هنوز از قدرت کافی برای انجام حملات تروریستی برخوردار است. ضمن اینکه این احتمال وجود دارد که پس از حمله تروریستی به بروکسل برخی از عناصر این گروه تروریستی همچنان خود را در اروپا مخفی کرده باشند.

گلیمور معتقد است با توجه به فضای امن و آرام اروپا، کوچکترین حمله تروریستی در این قاره به سرعت مورد توجه جهانیان قرار می‌گیرد و به همین دلیل، گروه‌‌هایی مانند داعش برای کسب شهرت بیشتر به دنبال بمب‌گذاری در اروپا هستند. این کارشناس امنیتی در ادامه گفت: داعش و القاعده هر دو به دنبال افزایش حداکثری تلفات غیرنظامیان هستند و بنابراین، یک رویداد ورزشی بزرگ مانند مسابقات یورو که مردم را از کشورهای مختلف جهان گرد هم می‌آورد، هم می‌تواند به دلیل حضور در اروپا باعث شهرت آنها شده و هم کشتار وسیعی را برای آنها رقم بزند. 

سی‌اس مانیتور: نگرانی‌ها و تدابیر امنیتی فرانسه در آستانه رقابت‌های یورو 2016

وزارت امور خارجه آمریکا روز 31 مه (یازدهم خرداد) ضمن هشدار درباره مسافرت اتباع آمریکایی به اروپا، از مسابقات فوتبال یورو 2016 که از 10 ژوئن (21 خرداد) تا 10 ژوئیه (20 تیر) در فرانسه برگزار می‌شود به عنوان یک هدف تروریستی بالقوه یاد کرد. 

فرانسه از زمان حملات تروریستی پاریس در نوامبر 2015 در حالت فوق‌العاده به سر می‌برد و اکنون این حالت فوق‌العاده تا پایان مسابقات یورو 2016 تمدید شده است. اعلام وضع فوق‌العاده، پلیس فرانسه را از قدرت بیشتری برای مقابله با تهدیدات امنیتی برخوردار می‌کند. به عنوان مثال، پلیس فرانسه می‌تواند مظنونان امنیتی را تحت بازداشت خانگی قرار داده، برای اجتماع افراد در اماکن عمومی محدودیت قائل شده و کنترل بیشتری را نیز بر مرزها و رفت و آمد مردم در اماکن عمومی اعمال کند. 

سی‌اس مانیتور: نگرانی‌ها و تدابیر امنیتی فرانسه در آستانه رقابت‌های یورو 2016

فرانسه حدود 220 هزار نیروی پلیس را نیز برای حفظ امنیت بازیکنان و هواداران فوتبال در ورزشگاه‌ها و اماکن عمومی به خدمت گرفته است که از این تعداد، 130 هزار نفر تنها در پاریس به گشت‌زنی در داخل و اطراف ورزشگاه‌ها و هتل‌های محل اقامت تیم‌های خارجی خواهند پرداخت. همچنین، ورزشگاه‌ها و محل اردوی تیم‌های ملی 24 کشور حاضر در رقابت‌های یورو 2016 منطقه "پرواز ممنوع" اعلام شده‌اند. 

علاوه بر این، مقامات امنیتی فرانسه در اطراف ورزشگاه‌ها فناوری جدیدی را به کار گرفته‌اند که پرواز پهپادها را شناسایی کرده و آنها را برای به زمین نشاندن یا منهدم کردن به خارج از محل برگزاری مسابقات هدایت می‌کند.

دولت فرانسه در سطح شهرهای محل برگزاری مسابقات نیز اماکن امنی را برای تماشاگرانی که موفق به حضور در ورزشگاه‌ها نشده‌اند، در نظر گرفته است تا در امنیت کامل بتوانند مسابقات را برروی نمایشگرهای بزرگ تماشا کنند. 


انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
واقعا کشورنا،قشنگ تمیز اصلا یه چیزی میگم یه چیزی میشنوی
آخرین اخبار