المپیک 2016 ریو؛

ایران 3 - مصر صفر / صعود تاریخی بلندقامتان در هیاهوی ماراکانا

تیم ملی والیبال ایران با پیروزی مقابل مصر صعود خود را از مرحله مقدماتی رقابت‌های والیبال المپیک 2016 ریو قطعی کرد.

ایران 2 - مصر صفر / یک قدم تا صعودبه گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،تیم ملی والیبال ایران امروز و از ساعت 17 به مصاف تیم ملی والیبال مصر رفت تا چهارمین دیدار خود در رقابت های المپیک 2016 ریو در بخش مردان را برگزار کند.

ملی‌پوشان والیبال کشورمان در این دیدار که 3 ست به طول انجامید موفق شد با نتیجه 3 بر صفر از سد مصر گذشته و صعود خود به مرحله بعدی رقابت‌های المپیک را قطعی کنند. 

بلندقامتان ایران در سه ست پیاپی با نتایج 28 بر 26 ، 25 بر 22 و 25 بر 16 تیم ملی مصر را از پیش رو برداشتند.

رائول لوازانو برای این دیدار سعید معروف، شهرام محمودی، میلاد عبادی پور، سید محمد موسوی، عادل غلامی، فرهاد قائمی و مهدی مرندی را به میدان فرستاد.

**ست اول : ایران 28 - مصر 26

تیم ملی والیبال ایران آغاز کننده این ست بود که به نخسستین امتیاز برای تیم کشورمان منجر شد. دومین امتیاز ایران در همان ابتدای بازی سرمربی مصر را مجاب کرد که تقاضای بازبینی صحنه را داشته باشد.پ

تیم ملی مصر در ادامه از ایران پیش افتاد و نتیجه 6 بر 4 به سود این تیم بود. پاس سرعتی سعیذ معرف و آبشار سید محمود موسوی نتیجه را 5 بر 6 کرد. امتیاز هفتم مصر را عبدالحلیم برای این تیم بدست آورد. سرویس عادل غلامی راهی اوت شد تا نتیجه 8 بر 6 شود. 

مصری‌ها اختلاف دو امتیازی خود با ایران را حفظ کرده بودند تا جایی که ایران نتیجه را در امتیاز 11 برابر کرد و پس از آن با گرفتن دو امتیاز 
پیاپی 13 بر 11 از حریفش پیش افتاد. سرمربی تیم ملی مصر تقاضای وقت استراحت کرد.

در ادامه بازهم بازیکنان تیم ملی مصر موفق شدند با حملات گسترده 15 بر 15 نتیجه را برابر کنند و در ادامه 16 بر 15 از ایران پیش بیفتند. شاگردان رائول لوزانو دست بردار نبودند و باز هم مصر را مغلوب خود کردند. دو تک دفاع عالی از بازیکنان ایران ،تیم ملی کشورمان را 18 بر 16 پیش انداخت. 

مصری ها بار دیگر برتری را از آن خود کردند و سه امتیاز متوالی از یاران ایران گرفتند. نتیجه 19 بر 18 به سود مصر بود که رائول لوزانو تقاضای وقت استراحت کرد. دریافت بد شهرام محمودی امتیاز 20 را به تیم مصر تقدیم کرد. سید محمد موسوی نتیجه را 20 بر 20 کرد. همچنان دو تیم یک به یک کسب امتیاز می‌کردند.

امتیاز 23 برای تیم ملی مصر منجر شد که رائول لوزانو تقاضای بازبینی صحنه را ارائه دهد و این موضوع امتیاز را از تیم مصر گرفت و ایران را 23 بر 22 پیش انداخت. سرمربی مصر تقاای وقت استراحت کرد. پس از این وقت استراحت نتیجه 23 بر 23 شد. دو تیم همچنان یک به یک امتیاز کسب می‌کردند.

خطای تور از مدافع مصری نتیجه را 26 بر 25 به سود ایران کرد. فرهاد قائمی در خط سرویس ایستاد سرویسی که در نهایت امتیاز 26 مصر را به ارمغان آورد. در نهایت میلاد عبادی پور نتیجه را 28 بر 26 کرد تا ایران برنده این ست باشد.

ایران یک - مصر صفر / یک قدم تا صعود

**ست دوم : ایران 25 - مصر 22

مصری‌ها در حالی راهی ست دوم شدند که قطعا به جبران باخت در ست اول به میدان آمده بودند. با این حال دو امتیاز نخست این ست به تیم ملی ایران رسید.برتری با ایران بود تا جایی که دو تیم در امتیاز 5 برابر شدند. در ادامه باز هم همچون ست نخست دو تیم یک به یک کسب امتیاز می‌کردند و در امتیاز 8 بر 8 مساوی بودند. 

امتیاز نهم روی آبشار کوتاه شهرام محمودی به نام ایران ثبت شد. جا ماندن دفاع ایران نتیجه را باز هم مساوی کرد. دو سرویس خوب از بازیکنان مصر ایران را دو امتیاز عقب انداخت تا رائول لوزانو تقاضای وقت استراحت کند.

پس از این وقت استراحت بازیکنان ایران با نمایشی منسجم تر نسبت به قبل اختلاف امتیاز را جبران کردند و 14 بر 13 از مصر پیش افتادند. اشتباه میلاد عبادی پور بار دیگر نتیجه را به تساوی کشاند. در ادامه باز هم این بازیکنان ایران بودند که توانستند برتری خود را به حریف دیکته کرده و 23 بر 21 از مصر پیش بیفتند. 

شاگردان رائول لوزانو امتیاز 22 را به تیم مصر تقدیم کردند تا این بار سرویس در اختیار حریفشان قرار بگیرد. امتیاز 24 ایران را دفاع خوب محمودی و غلامی کسب کرد تا تنها یک امتیاز برای پیروزی در این ست نیاز باشد. در نهایت ایران 25 بر 22 این ست را هم به سود خود تمام کند.

ایران 2 - مصر صفر / یک قدم تا صعود

**ست سوم : ایران 25 - مصر 16

تیم ملی ایران در حالی پا به ست سوم گذاشت که به خوبی می‌دانست با پیروزی در این ست برنده این دیدار خواهد بود. مصری ها هم که چیزی برای از دست دادن نداشتند برای موفقیت به برد نیاز در این ست نیاز داشتند. این ست هم همچون دو ست اول با عملکرد و امتیازگیری پایاپای دو تیم آغاز شد.

باز هم در ادامه این تیم ملی ایران بود که برتری خود را به حریف تحمیل کرد و 10 بر 8 پیش افتاد. امتیاز 12 ایران را سید محمد موسوی با ضربه ای آرام از آن ایران کرد. نتیجه بازی 12 بر 9 شد. ادامه این ست به نحوی پیش رفت که باز هم بازیکنان ایران بر میدان مسلط تر بودند. نتیجه 17 بر 13 بود گه سرمربی تیم ملی مصر تقاضای وقت استراحت کرد.

دو امتیاز متوالی دیگر از یاران ایران نتیجه را 19 بر 13 کرد. سرمربی مصر تقاضای بازبینی صحنه را داشت. هر چند بی فایده بود و امتیاز در جدول امتیاز تیم ملی ایران باقی ماند. این بار مصری ها دست به تعویض زدند و بازیکن جوان خود را به میدان آوردند.

تیم ملی والیبال ایران در پایان موفق شد 25 بر 16 در ست سوم هم برنده شده و در مجموه 3 بر صفر برنده دیدار مقابل مصر شده تا جواز صعود به مرحل بعدی والیبال المپیک ریو 2016 را از آن خود کند.

ملی‌پوشان کشورمان در آخرین دیدار مرحله مقدماتی خود به منظور سر و سامان دادن به جایگاه خود در جدول رقابت‌ها به مصاف تیم ملی روسیه خواهد رفت. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
عبادی پور کیفیت تیم رو میاره پایین..این تو بازی های سنگین ضربه میزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
آفرین ملی پوشان والیبال ، لازمه کار این است که در مرحله دوم از همان ست اول محکم بازی کنید ومانند بازی با لهستان نباشد که شایستگی برد داشتیم ، اما در ست های سوم وچهارم به خود آمده بودیم که خیلی دیر بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
چرابه غفوربازی نمیدن؟؟ماتو اسبک مشکل داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
این چندروزه چنان از مصر تعریف کردین که واقعا ترسیده بودیم ... برادران رسانه ای لطفا الکی پیش داوری نکنید و روحیه تیم را ضعیف نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
این چندروزه چنان از مصر تعریف کردین که واقعا ترسیده بودیم ... برادران رسانه ای لطفا الکی پیش داوری نکنید و روحیه تیم را ضعیف نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
تبریک میگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
ععععععععااااااااااااااافففففففففرررررررریییییییینننننن


هزار و سیصد عاااافرین پسران گل روی زمین

مشقاشونو خوب نوشتن ریو بهشون عیدی داد یه مدال طلایی داد!!!!!...........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
سپاس فراوان.....
به امید بهترینا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
عبادی پور بازی خوبی رو تا این لحظه ارائه نداده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
ینی اگه مصر رو ببریم لازم نی روسیه رو ببریم؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار