آبادان؛

گرفتن سهم خرمشهر از قانون ارزش افزوده در نفت وگاز اروندان

نماینده خرمشهر:پیگیر گرفتن سهم خرمشهر از قانون ارزش افزوده در نفت وگاز اروندان هستم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی گفت:پیگیر گرفتن سهم خرمشهر از قانون ارزش افزوده در شرکت بهره برداری نفت و گاز اروندان به منظور عمران شهری این منطقه هستم.

عبدالله سامری افزود:در خصوص دریافت سهم خرمشهر از ارزش افزوده نفت، جلسه ای با معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی و مسئول ارزش افزوده کشور برگزار شد و به نتایج خوبی رسیدیم.

وی گفت: متاسفانه کسانی که شرکت نفت و گاز اروندان را به خرمشهر آوردند دنبال این موضوع نبودند که دفتر آن را در خرمشهر ثبت کنند و اینک شاهد آن هستیم سالانه مبالغ کلانی از محل ارزش افزوده این شرکت در تهران سرازیر می شود.

سامری افزود: طبق اعلام رسمی وزارت نفت تا سال 1391 حدود یکهزار و 400 میلیارد ریال از محل ارزش افزوده نفت به حساب ارزش افزوده تهران واریز شده و سهمی از این مبلغ به خرمشهر داده نشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: همان طور که در بحث آلایندگی، سهم خرمشهر از میزان آلایندگی پالایشگاه آبادان زنده شد امید است این موضوع را نیز به سرانجام برسانم.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی افزود:در صورت تحقق این موضوع سالانه مبلغ زیادی از محل ارزش افزوده به شهرداری خرمشهر اختصاص می یابد که می تواند در عمران شهری و پرداخت حقوق کارکنان شهرداری کارساز باشد.

شرکت بهره برداری نفت و گاز اروندان که در زمینه بهره برداری و استخراج نفت در مناطق جنوب غربی خوزستان فعالیت می کند از شرکت های تابع شرکت ملی نفت ایران به شمار می آید.

این  شرکت در آذر ماه 1383 با تصویب هیات مدیره وقت شرکت ملی نفت ایران تاسیس شد.

این شرکت هم اکنون تولید نفتی معادل 227 هزار بشکه در روز را دارا می باشد که تا چند سال آینده، با افزایش میادین تحت مدیریت آن، بیش از یک میلیون بشکه از تولید نفت ایران، تحت مدیریت این شرکت قرار خواهد گرفت.

هم اکنون میادین نفتی دارخوین، آزادگان، یادآوران، جفیر، بند کرخه، سوسنگرد، اروند، مشتاق، خرمشهر، امید، سهراب، مهر، یاران و سپهر تحت مدیریت این شرکت می باشد.دفتر مرکزی این شرکت در خرمشهر واقع است.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.