«کاروان شهر بهشت» به قدمگاه امام رضا(ع) سفر می‌کند

مستند «کاروان شهر بهشت» با موضوع تاریخچه قدمگاه اقلید در مسیر حرکت امام رضا(ع) از مدینه تا مرو، امشب از شبکه افق پخش می‌شود.

همراه با کاروان شهر بهشت در شهری چند هزار سالهعلی براتی، کارگردان در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سال 200 هجری قمری، کاروان امام رضا(ع) به دستور مأمون از مدینه عازم خراسان شد. بنا به فرمان مامون، این مسیر به گونه ای مشخص شد که شیعیان از دیدار ایشان محروم باشند زیرا اگر آنها موفق می شدند از نزدیک امام خود را زیارت کنند و از سخنان ایشان بهره مند شوند، بیش از گذشته به ایشان ارادت می یافتند و این خطری برای حکومت عباسیان بود.

وی ادامه داد :هر چند سفر امام رضا(ع) با اصرار خلیفه عباسی صورت گرفت، ولی در عمل دارای آثار و پیامدهای درخشانی است که در تاریخ به ثبت رسیده است.

براتی عنوان کرد : قدمگاه سده در شهر  اقلید حاکی از آن است که امام رضا(ع) در حرکت به سمت مرو، از این شهر عبور کرده است؛ آن حضرت و یارانش بر سر چشمه ساری که هم اکنون درختان بسیاری دارد، توقف کرده و مدتی در آنجا سکنی گزیدند که هم اکنون، این مکان یکی از قدمگاه های ایران به شمار می رود.

مستند «کاروان شهر بهشت» روایتی است از این سفر به ویژه در شهر اقلید، شهری که پیرمردهایش داستان های مختلفی در مورد تاریخ آن نقل می‌کنند.

این مستند در روز جمعه 22 مرداد ساعت 20 و تکرار آن روز بعد ساعت 12.30 از شبکه افق پخش می‌شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.