اهواز؛

برتری خوزستان از نظرتعداد کتابخانه و فضای مطالعه

خوزستان از نظر تعداد کتابخانه و فضای مطالعه جزء سه استان برتر کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان گفت: این استان از نظر فضای مطالعه، کتابخانه، زیر بنا، منابع موجود و تعداد اعضا در ردیف سه رتبه برتر کشور قرار دارد.

حجت الاسلام سیدلطف الله سپهر اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 219 باب کتابخانه شامل 160 کتابخانه نهادی و مابقی مشارکتی در خوزسان فعال و 18باب کتابخانه در حال ساخت است.
وی افزود: کتابخانه های استان خوزستان بیش از 180 هزار عضو فعال و 400 پرسنل متخصص دارند و البته تا چشم انداز 1404 فاصله زیادی داریم.

حجت الاسلام سپهر تصریح کرد: از مهمترین رسالت های نهاد کتابخانه ها ایجاد فرهنگ مطالعه در کشور است و تمام ابزارها و راهکارهای فرهنگی و هنری باید برای ایجاد انگیزه در خانواده ها و افزایش فرهنگ مطالعه استفاده شود.

مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان به راههای جذب عضو و افزایش کیفیت مطالعه اشاره کرد و گفت: در این راستا ارتباط با آموزش و پرورش، مراکز پیش دبستانی، مهدکودک ها و کانون های پرورش فکری ، ارتباط با خانواده و ائمه جماعات و فرمانداران موثر است.


وی ادامه داد: با توجه به مذاکره با مجموعه آموزشی، علمی قلم چی و بنیاد برکت برای تامین و تکمیل اعتبار و احداث چندین طرح، فضای آینده کتابخانه های استان ایده آل و بزودی پنج کتابخانه وارد فضای مطالعه خوزستان می شود.

حجت الاسلام سپهر تصریح کرد: قرار است از اعتبارات مناطق آسیب پذیر و پرجمعیت حاشیه نشین برای تکمیل یا احداث طرح های این مناطق استفاده شود.

مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان اظهار کرد: باید با شناسایی آسیب ها و فاصله ها، هنرمندانه و کارشناسانه بین کتابخانه، کتاب و مردم ارتباط برقرار کنیم و کم بودن اعضای کتابخانه به معنی ناکارآمد بودن سلیقه کتابدار است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از علوم روز برای جذب اعضای جدید و افزایش فرهنگ مطالعه موثر است تاکید کرد: قرار است برای راه اندازی کتابخانه دیجیتالی اعتبار تخصیص داده شود.

حجت الاسلام سپهر اضافه کرد: جشنواره ملی کتابخوانی رضوی در سه بخش کودک و نوجوان، میانسال و عمومی و خانواده برگزار شد و بیش از 10 هزار نفر در این جشنواره شرکت کردند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان اظهار کرد: مسجد سلیمان، گتوند، لالی، خرمشهر و اندیکا حضور فعالی در این جشنواره داشتند.

انتهای پیام /و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.