اهواز؛

تاسیس کانون جهادی دانشگاه علوم پزشکی اهواز

بزودی کانون جهادی دانشگاه علوم پزشکی اهواز راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با اشاره به رویکرد جدید وزارت بهداشت در خصوص اردوهای جهادی، گفت: کانون‌های جهادی به‌طور مستقل این اردوها را سازمان‌دهی می‌کنند و کانون جهادی این دانشگاه نیز به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد.

دکتر ساسان موگهی با بیان این‌که اردوهای جهادی هر ساله در دانشگاه برگزار می‌شود، اظهار کرد: تاکنون بخشی از این اردوها توسط بسیج دانشجویی و بخشی توسط کانون فرهنگی هلال احمر برگزار می‌شد.

وی افزود: به‌تازگی رویکرد جدیدی در وزارت بهداشت در راستای تقویت اردوهای جهادی ایجاد شده است که با توجه به پتانسیل خوبی که در این زمینه در دانشگاه‌های علوم پزشکی وجود دارد،‌ فعالیت این اردوها در راستای رشد فرهنگی دانشجویان، خدمات‌دهی به مناطق محروم و آشنایی با این مناطق افزایش یابد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با بیان این‌که این اقدام زیر نظر شخص وزیر بهداشت است، گفت: یکی از اقداماتی که در این راستا باید انجام می‌شد ایجاد کانون‌های فرهنگی مستقل برای برگزاری اردوهای جهادی بود که اساسنامه آن تدوین و تکمیل و به دانشگاه‌های علوم پزشکی ارسال شد تا در صورت وجود دانشجویان متقاضی نسبت به راه‌اندازی این کانون‌ها اقدام شود.

موگهی با اشاره به این‌که کار این کانون‌ها خدمات‌رسانی به شکل جهادی در مناطق محروم است، عنوان کرد: در دانشگاه علوم پزشکی اهواز فراخوانی اعلام کردیم و تعدادی از دانشحویان به‌عنوان شورای مؤسس درخواست راه‌اندای این کانون را ارائه‌ کرذند؛ کارهای اولیه آن در شورای فزهنگی دانشگاه انجام شده و به‌زودی به تصویب خواهد رسید.

وی ادامه داد: اکنون دانشجویان در دانشگاه حضور ندارند، در جلسه بعدی شورای فرهنگی بررسی مجددی در این خصوص انجام خواهد شد چراکه اعضای این کانون تنها دانشجویان هستند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز همچنین در خصوص امتیازات در نظر گرفته‌شده برای پایان‌نامه‌های با موضوع دفاع مقدس، تصریح کرد: در راستای تفاهم‌نامه‌ای که با اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان منعقد شد، ذکر شده است که این بنیاد از پایان‌نامه‌های دانشجویی دانشگاه با این موضوعات حمایت می‌کند.

موگهی ادامه داد: در این راستا فراخوانی به دانشجویان، اعضای هیأت‌علمی و محققان اعلام کردیم که در صورت علاقه‌مندی، می‌توانند در این زمینه به فعالیت پرداخته و از حمایت‌های مادی و معنوی این بنیاد بهره‌مند شوند.


وی خاطرنشان کرد: همچنین ستادی تحت عنوان ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس تشکیل شد تا تمامی واحدهای دانشگاه با هماهنگی و همکاری یکدیگر یک کار مشترک در حوزه دفاع مقدس در این ستاد انجام دهند.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.