مارک کرک: ترامپ را نمی‌پذیرم/ با کلینتون به دلیل حمایت از توافق ایران مخالفم

سناتور جمهوریخواه در حالی با توافق ایران مخالفت می‌کند که نامزد پیشنهادی‌اش برای تصدی سمت ریاست‌جمهوری آمریکا از حامیان برجام است.

مارک کرک: ترامپ را نمی‌پذیرم/ با کلینتون به دلیل حمایت از توافق ایران مخالفم
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «شیکاگو تریبون،» «مارک کرک،» سناتور جمهوریخواه ایالت ایلینوی، که حاضر به حمایت از نامزد نهایی حزبش در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا نشده است، روز چهارشنبه اعلام کرد از نامزد نهایی حزب دموکرات نیز حمایت نخواهد کرد. او در همین خصوص گفت: نمی‌توانم از هیلاری یا هر کس دیگری که با توافق ایران موافق است حمایت کنم.

در حالی که او «کالین پاول» وزیر خارجه سابق آمریکا و از حامیان توافق ایران را به عنوان نامزد موردنظر خود برای شرکت در انتخابات معرفی کرده است.  
 
پاول ماه سپتامبر گذشته (31 روز منتهی به 11 مهر 94) ادعا کرده بود: توافق هسته‌ای ایران، این کشور را از ادامه مسیر ساخت سلاح اتمی بازمی‌دارد.

کرک در حالی پاول را بهترین گزینه برای ورود به کاخ سفید می‌داند که او هرگز برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور ثبت‌نام نکرده است و به همین دلیل رأی کرک در ایالت ایلینوی به نفع پاول حساب نخواهد شد.

کرک در ابتدا گفته بود از نامزد نهایی حزب جمهوریخواه حمایت می‌کند؛ اما در ماه ژوئن (31 روز منتهی به 12 تیر) اعلام کرد حمایت خود از ترامپ را به دلیل اظهارات جنجالی‌ وی درباره اسپانیایی‌زبان‌های آمریکا، زنان و معلولان پس می‌گیرد. 

کرک همچنین گفت ترامپ اخلاق مناسب برای تصدی مقام ریاست‌جمهوری را ندارد. او در پاسخ به پرسشی درباره این که کدام نامزد، ترامپ یا کلینتون برای آینده آمریکا خطرناک‌تر است، گفت: تصور می‌کنم اگر پاول را به عنوان نامزد نهایی حزب خود داشتیم، نامزد حزب مخالف را به راحتی شکست می‌دادیم. اما با توجه به شرایط ایلینوی تصور می‌کنم در حال حاضر کلینتون خطرناک‌تر است.

او همچنین درباره علت حمایت مقامات کهنه‌کار آمریکایی مانند «پال رایان» و «جان مک‌کین» از ترامپ به رغم اظهارات جنجالی وی گفت: ترامپ برای اداره سرزمین ما بیش از حد متعصب و نژادپرست است. این مسئله بدان معناست که باید نامزدی را پیشنهاد کنیم که می‌تواند باعث پیشرفت کشورمان شود.

کرک از اصلاحیه جامع مربوط به مهاجرت در سال 2013 حمایت کرد؛ اما معتقد است آمریکا باید تا زمان کسب آگاهی کامل درباره عقاید و گرایشات مهاجران سوری، از ورود آن‌ها به خاک این کشور ممانعت کند. 

او در همین خصوص گفت: میان مهاجران مکزیکی و سوری تفاوتی فاحش وجود دارد. زیرا احتمال تمایل مهاجران سوری به افراطگرایی بالاست؛ اما ما هرگز شاهد وجود چنین مشکلی در جامعه مکزیکی‌های مهاجر نبوده‌ایم. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار