همدان؛

شاعران اهل بیت(ع) منادیان دفاع از حقیقت هستند

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: شاعران اهل بیت(ع) علاوه بر اینکه منادیان دفاع از حق و حقیقت هستند، در مقابل دشمنان ایستاده و روشنگری می‌کنند.

شاعران اهل بیت(ع) منادیان دفاع از حقیقت هستند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی در اختتامیه سومین دوره جشنواره سراسری شعر دوبیتی و رباعی رضوی با بیان اینکه مراسم میلاد امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در بیش از ٧٠ کشور جهان برگزار می‌شود، اظهار کرد: به طور حتم شاعران اهل بیت(س) پاداش و اجر در خور شأن و جایگاه این بزرگواران را دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه گاهی شعرا آنچنان غرق در دریای اهل بیت(ع) می‌شوند که پاداش بزرگی دریافت می‌کنند، افزود: شاعران اهل بیت(ع) علاوه بر اینکه منادیان دفاع از حق و حقیقت هستند، در مقابل دشمنان ایستاده و روشنگری می‌کنند.

 شاعر و پژوهشگر مطرح همدانی هم در این مراسم با بیان اینکه امیدوارم این جشنواره در همدان بماند، اظهار کرد: این جشنواره که امروز  همدان میزبان آن شده باید در دیار باباطاهر باقی بماند.

جواد محقق در ادامه سخنانش گریزی به شعر زد و افزود: همه شعرهایی که به نام باباطاهر و خیام وجود دارد به این افراد تعلق ندارد و به دلیل بزرگی نام این شاعران به آنان نسبت داده می‌شود.

این نویسنده، پژوهشگر و شاعر برجسته همدان با بیان اینکه شعرهایی که به خیام منسوب است، ٤٠٠ سال پس از فوت او و از مکانی برخاسته که هرگز خیام به آنجا نرفته است، تصریح کرد: خیام هرگز به آذربایجان نرفته است ولی امروز شعرهایی را که از این منطقه برخاسته به او نسبت می‌دهند.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.