اصفهان؛

کشت محصولات کشاورزی در زمین‌های بدون استفاده

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فریدن از کشت محصولات کشاورزی در زمین‌های بدون استفاده این دانشگاه در راستای عمل به اقتصاد مقاومتی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،مصطفی کریمی از کشت محصولات کشاورزی در زمین‌های بدون استفاده دانشگاه آزاد اسلامی واحد فریدن در راستای عمل به اقتصاد مقاومتی خبر داد و اظهار کرد: با توجه به زیرساختی که در درون دانشگاه وجود داشت و وجود چاه آبی که از قبل دانشگاه دارد و همچنین زمین‌های حاصل‌خیز و آب و هوای مناسب فریدن بر آن شدیم تا از این پتانسیل مناسب استفاده و اقدام به کشت محصولات کشاورزی کنیم.

وی افزود: در گام اول با توجه به شرایط بحرانی آب، سیستم آبیاری مکانیزه بارانی و قطره‌ای پیاده‌سازی شد، سپس 3 هزار اصله بادام و گردو در زمین‌های دانشگاه که بدون استفاده باقی مانده بود، کاشته شد.

رئیس دانشگاه آزاد واحد فریدن خاطرنشان کرد: امسال نیز 20 تن غلات در زمین‌های دانشگاه کاشته شده که نیمی از آن را ذرت و نیم دیگر را گندم تشکیل می‌دهد.

وی هدف اصلی از چنین اقدامی را برنامه‌های ابتکاری دانشگاه در راستای اقتصاد مقاومتی دانست و عنوان کرد: با توجه به رویکرد کاهش هزینه‌ها و درآمدی خارج از شهریه دانشجویان برای دانشگاه و همچنین استفاده از پتانسیل دانشگاه اقدام به این عمل کردیم و در حال حاضر دو نفر نیز به صورت مستقیم در این مجموعه شاغل شدند.

کریمی در پایان از عدم وجود رشته کشاورزی در این دانشگاه انتقاد کرد و ابراز داشت: کارهای مقدماتی برای ایجاد این رشته در این واحد با توجه به پتانسیل فوق‌العاده منطقه انجام شده است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار