مشهد؛

استفاده از روش‌های دانش بنیان برای ارتقا صنعت سنگ‌های قیمتی

باید درتولید سنگ‌های قیمتی و فرآوری آنها از روش‌های دانش بنیان استفاده کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی گفت:یکی از نیازهای اساسی که خراسان رضوی دارد این است که صادرات در مقیاس واحد وزنی ارزش دلاری بیشتری داشته باشند و سنگ‌های قیمتی یکی از همین زمینه‌ها است.

محمدحسین روشنک با بیان اینکه هم اکنون تراز تجاری ثابت است اما میزان ارزش دلاری صادرات کاهش داشته، خاطرنشان کرد: برای تقویت این حوزه باید فعالیت بیشتر در حوزه سنگ‌های زینتی صورت پذیرد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی بیان کرد: ظرفیت‌های زیادی در این حوزه در خراسان رضوی وجود دارد که بلا استفاده مانده و باید آنها را به کار برد و مجهز شدن به فناوری‌های روز به خوبی می‌تواند در این حوزه کمک دهنده باشد.

روشنک افزایش سطح علمی افراد فعال را شرط نخست ارتقا صنایع مربوط به سنگ‌های زینتی دانست و تصریح کرد: در صورتیکه فعالان این حوزه آموزش‌های لازم را ندیده باشند کیفیت محصولات آنها پایین آمده و قابلیت رقابت با نمونه‌های خارجی را ندارند.

او در ارتباط با دیگر اقداماتی که باید برای ارتقا صنعت سنگ‌های قیمتی در خراسان رضوی انجام شود، اظهار کرد: هم اکنون کارگاه‌هایی که در این حوزه فعالیت دارند بسیار کوچک هستند و باید بتوان با در نظر گرفتن ساز و کاری مناسب آنها را با هم تجمیع کرده و کارگاه‌های بزرگی را تأسیس کرد

انتهای پیام// ه


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار