ایلام؛

کشف 105 میلیون ریال چک پول تقلبی در ملکشاهی

فرمانده انتظامی ملکشاهی گفت: در یک عملیات پلیسی، 105 میلیون ریال چک پول های تقلبی در شهرستان کشف و ضبط شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ سرهنگ میرعباس شهبازی اعلام کرد: خبری مبنی بر حمل چک پول های تقلبی توسط فردی در اختیار پلیس قرار گرفت که با هماهنگی مقام قضایی و در یک عملیات پلیسی این فرد دستگیر و 105 میلیون ریال چک پول تقلبی نیز کشف شد.
شهبازی با بیان اینکه این فرد پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد، اضافه کرد: مردم باید با رعایت نکات ایمنی در رد و بدل شدن پول خارج از بانک ها نهایت دقت را بکار گیرند.
وی به شهروندان توصیه کرد در هنگام دریافت چک پول و اسکناس به نکات امنیتی تعبیه شده در آنها دقت کرده تا در دام سود جویان که اقدام به چاپ و انتقال اسکناس تقلبی می کنند، گرفتار نشوند.
فرمانده انتظامی ملکشاهی در خصوص راه های تشخیص چک پول های جعلی و اصلی گفت: یکی از راه های تشخیص چک پول های اصلی از فرعی کشیدن دستمال کاغذی بر روی آن است به گونه ای که اگر با کشیدن دستمال کاغذی بر روی چک پول دستمال رنگی شد، اصل است در غیر این صورت جعلی و تقلبی است.
وی تاکید کرد: یکی دیگر از راه های تشخیص چک پول های اصل از جعلی، تاباندن اشعه ماوراء بنفش است که اگر به آن دسترسی ندارید در بازار ماژیک های مخصوص تشخیص اسکناس های اصل وجود دارد.
این مقام انتظامی به آخرین راه شناسایی چک پول های جعلی از اصلی اشاره کرد و افزود: داشتن زبری و برجستگی در کناره های چک پول های اصلی است که اگر دارای این برجستگی ها باشد به معنای اصل بودن آن است.
 
 
 
 
 
 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: ایلام ، کشف ، چک پول ، تقلبی ، ملکشاهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.