آبادان؛

لزوم رفع مشکلات کشاورزان 74روستای آبادان

رفع مشکلات کشاورزان ۷۴ روستای آبادان ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛فرماندار آبادان گفت: رفع مشکلات کشاورزان ۷۴ روستای بخش مرکزی، اروندکنار و چوئبده این شهرستان ضروری است.

عزیزاله شهبازی در جلسه امکان سنجی ورود خرما به بازار بورس کالا در آبادان با تاکید بر رونق و احیای تجارت خرما در این شهرستان گفت: بهترین نوع خرما از نظر کیفیت و شرایط خاص آن در آبادان وجود دارد. طبق آمار ارائه شده از سوی جهاد کشاورزی پیش از جنگ تحمیلی، ۱۹۰ هزار تن خرما در سال از نخیلات آبادان برداشت می شد که بخشی از آن برای مصرف داخلی و بخشی دیگر به خارج از کشور صادر می شد.

وی افزود: متاسفانه به دلیل بروز جنگ تحمیلی، مهاجرت، تغییرات اکوسیستم، سد سازی در بالا دست، آبیاری نخیلات به صورت جزر و مدی و شوری آب سبب شد تا در سال گذشته میزان تولید خرما در این شهرستان به ۴۰ هزار تن با وجود دو میلیون اصله نخل برسد.

شهبازی از وجود طرح جهاد کشاورزی پیرامون تسطیح و نوسازی به میزان ۲۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی خبر داد و گفت: به دلیل تحمل سختی های فراوان از سوی کشاورزان، مساعدت تمامی دستگاههای اجرایی در جهت رفع مشکل کشاورزان ۷۴ روستای بخش مرکزی و اروندکنار و چوئبده، خرید تضمینی خرما و نظام بندی بیمه کشاورزی ضروری است.

فرماندار آبادان افزود: از معاون توسعه بازار بورس کالای کشور می خواهیم تا به جهت آغاز کار، گزارش کارشناسی و مفصلی از ظرفیت شهرستان، استان و تالار بورس آبادان به مسئولان خود ارائه کنند تا در راستای رسیدن به نتایج مطلوب قدم برداریم.

شهبازی گفت: وجود ۲۵ گونه خرما در منطقه نشانه وجود پتانسیل رشد و ورود این محصول خوراکی با ارزش به بازار بورس کالا است.

بررسی چگونگی ورود خرما به بازار بورس کالا، قابلیت رقابت بر اساس تنوع خرما در بازار، نگهداری و بسته بندی این محصول از مواردقابل بحث و بررسی در این جلسه بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.