راه اندازی طرح های حوزه مواد در دانشگاه های کشور

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علم گفت: طرح های حوزه مواد در دانشگاه های کشور با هدف افزایش سطح تولید و تکنولوژی در کشور راه اندازی شد.

شکریه  دبیر ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علم در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: شرکت‌هایی که در حوزه تخصصی خود همچون تولید مواد پیشرفته مورد نیاز صنایع و یا قطعات و تجهیزات پیشرفته در کشور نیاز به تسهیلات دارند شناسایی شده و طرح‌های آنها بررسی و از آنها حمایت صورت می گیرد.

وی ادامه داد: برای حمایت و توسعه این شرکت‌ها با صندوق‌های مالی ارتباط برقرار کرده  که با ایجاد شبکه ملی فراوری، ساخت و تولید پیشرفته(فب ملی) ، ارائه امکانات به شرکت های دانش بنیان شرکت هخای دانش بنیان از حمایت های کافی بهره ببرند.

شکریه در خصوص فناوری تولید در ساخت قطعات مختلف در دنیا ، گفت: صنعت تولید افزایشی از نظر سرعت، دقت، کاهش هزینه‌ها و دوام قطعات دارای مزیت‌های بسیاری است و محققان در دنیا به طور جدی مشغول فعالیت در این حوزه هستند. 
 
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی یاد آور شد: بنابراین کشورهای مختلف به طور جدی دنبال این فناوری هستند زیرا دستیابی به آن انقلابی در تولید مواد و ساخت پیشرفته است. 

وی گفت: در ستاد به دنبال این هستیم تا تجربیات، توانمندی‌ها و نقاط ضعف شرکت‌های داخلی در این حوزه را شناسایی کنیم تا با بررسی جایگاه دنیا در این عرصه فاصله و خلاء خودمان را پر کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار