تدوین دستور العمل ذخایر ژنتیکی کشور

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری گفت: دستور العمل ذخایر ژنتیکی کشور با هدف جلوگیری از کمبود آن در آینده در ستاد زیست فناوری تدوین شد.

مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛با اشاره به دستورالعمل های ژنتیکی اظهار داشت:  ذخایر ژنتیکی که سرمایه های ارزشمندی برای کشور هستند باید حفظ شوند که به همین منظور دستورالعمل های لازم  در حوزه ژنتیک برای حفظ این ثروت ارزشمند بسیار حیاتی است.

وی ادامه داد: برای حفظ ذخایر ژنتیک در کشور باید همانند سایر کشورها قوانین خاصی در نظر گرفت تا به صورت هدف دار این ذخایر به کار برده و مشکلی برای آینده نداشته باشیم .

قانعی یاد آور شد: برای بقای ذخایر ارزشمند ژنتیک در کمیته ای راهکارهای مختلف بررسی و برنامه های خوبی در این زمینه صورت گرفت.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت عنوان کرد: در حال حاضر  شبکه بانک های ژن کشور که مدیریت ذخایر ژنتیکی را برعهده دارند در حال بررسی همه راهکارها ی مناسب در جهت جلوگیری از هدر رفتن منابع غنی و عظیم ژنتیکی است.

وی گفت: ستاد توسعه زیست فناوری حمایت خود را از بانک ژنتیک ایران انجام می دهد تا کشور در آینده با کمبود ذخایر ژنی برخوردار نباشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار