زنجان؛

شیوه بیولوژیکی جدید برای مبارزه با کرم سیب

برای نخستین بار به صورت آزمایشی مبارزه با «کرم سیب» به روش غیر شیمیایی در استان انجام می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛شب خیز مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: امسال برای نخستین بار در استان سطحی را به صورت آزمایشی برای مبارزه با «کرم سیب» به روش غیر شیمیایی در نظر گرفته شده به طوری که در این راستا از «فرمون های اخلال در جفت گیری» بهره خواهیم گرفت.
این مسئول با اشاره به اینکه مبارزه با کرم سیب نیازمند حداقل سه مرحله سمپاشی است، افزود: طبق ردیابی ها و بازدیدهای مستمر کارشناسان، به نتیجه‌بخش بودن روش فوق در مبارزه با کرم سیب بسیار امیدواریم و در صورتی که این روش غیر شیمیایی مبارزه جواب دهد دفعات سمپاشی علیه کرم سیب به حداقل خواهد رسید.
وی تصریح کرد: موفقیت در مبارزه با کرم سیب به واسطه استفاده از فرمون های اخلال در جفت گیری که هم اکنون فقط در چند منطقه در سطح کشورمان مورد استفاده قرار می گیرد گام بسیار مهمی برای کاهش مصرف سموم و تولید محصول سالم محسوب می شود.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان عنوان کرد: به کشاورزان توصیه می شود استفاده از سموم بی تی و سمومی را که آلودگی زیست محیطی نداشته و پایین ترین دوره کارنس را دارند در روند مبارزه با آفات و بیماری ها در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.