کرمانشاه؛

سرمایه گذاری بخش خصوصی در یک پنجم مناطق گردشگری کرمانشاه

از 50 منطقه نمونه گردشگری استان کرمانشاه 10 منطقه دارای سرمایه گذار بخش خصوصی هستند.

به گزارش به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ سرپرست معاونت سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: طرح مناطق نمونه گردشگری در سال 1382 تصویب شد و در طی سنوات 85 و 87 در دو سفر دولت قبل به استان یک بار طرح 20 منطقه و بار دیگر 30 منطقه نمونه گردشگری در استان تصویب شد.

حیدری افزود: مشکلی که وجود دارد درباره ساماندهی آن ها است که از سال گذشته بررسی آنها آغاز شد تا از نقطه صفر به روال منطقی برسند.

وی تاکید کرد: از آنجایی که منطقه ویژه اقتصادی باید در محدوده جاذبه های تاریخی، گردشگری، مذهبی، فرهنگی یا مکان هایی که دارای پتانسیل و ظرفیت به منظور ارائه خدمات توسط بخش دولتی است نباشد مکلف شدیم که نسبت به این مناطق بازنگری داشته باشیم.

حیدری تصریح کرد: مناطق 50 گانه نمونه گردشگری استان را براساس سه شاخص می توان تقسیم کرد به این شرح که این مناطق باید قابلیت ساخت و ساز داشته باشند، در مناطقی خاص مانند مناطق جنگی، مراتع، مناطق حفاظت شده، نقاط امنیتی، راه آهن، حاشیه سد و تالاب واقع نشده باشند و در صورت واقع شدن باید آن ها را از لیست 50 گانه حذف کرد.

وی خاطر نشان ساخت: از 50 منطقه نمونه گردشگری تنها ده منطقه دارای سرمایه گذار بخش خصوصی هستند و مابقی بدون سرمایه گذار مانده اند.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، سرمایه ، پنجم ، مناطق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.