کرمانشاه؛

رسانه‌ها در عین نقد بی‌رحمانه حقایق را باز گو کند

استاندار کرمانشاه گفت: از رسانه‌ها می‌خواهیم ما و فعالیت ما را نقد کند اما در کنار انتقاد، حقایق را هم بگویند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ اسدالله رازانی گفت: خبرنگاری نیز مانند برخی مشاغل وسیله‌ای است برای اصلاح جامعه و این امر موجب شده تا این حرفه دارای ماهیت رسالت گونه باشد.

وی گفت:اگر همه نقد را به بخش مدیریتی وارد بدانیم باید وضعیت شاخص‌های توسعه در تمام استانهای کشور یکسان باشد، اما مشاهده می‌کنیم برخی استانهای کشور از برخی دیگر توسعه بیشتری پیدا کرده‌اند.

وی افزود: این امر نشان می‌دهد که عقب ماندگی و محرومیت‌های استان کرمانشاه تنها متوجه بخش مدیریت نیست.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه از زمان شروع انقلاب اسلامی مسئولین به دنبال امتیاز دادن به مناطق محروم برای توسعه هر چه بیشتر بوده‌اند، گفت: علی رغم این امتیازات باز هم نتوانستیم محرومیت استان را کنار بگذاریم و این نشان می‌دهد که عوامل دیگری هم در ایجاد این محرومیت دخیل هستند.

رازانی با اشاره به لزوم انتقاد از مدیریت ملی و استانی، گفت: مطبوعات باید آینه تمام نمای مفاسد و معایب باشند و اگر مطبوعات ما در این زمینه فعال نباشند و یا در صورت بیان کردن مفاسد مدیریتی و انتقاد با آنها برخورد شود، سوءمدیریت‌ها و فساد در جامعه گسترش می‌یابد.

استاندار کرمانشاه به تنوع قومی و مذهبی در استان کرمانشاه هماشاره کرد و افزود: این امر استان را مستعد شکل گیری انواع اختلافات کرده است، بطوریکه بسیاری افرادی که در این استان در گذشته فعالیت داشته‌اند معتقدند این وضعیت مانعی برای توسعه استان شده و به عنوان یک تهدید برای استان است، اما این نظر من نیست.

وی افزود: این یک حقیقت است که یکی از دلایل توسعه نیافتگی استان و حتی کشور بحث مناسبات فرهنگی است و این وظیفه خبرنگاران است که به بیان مشکلات فرهنگی اجتماعی جامعه بپردازند و مسیر را برای توسعه باز کنند.

استاندار کرمانشاه اظهار کرد: خبرنگاران باید در این زمینه فعالیت کنند و من معتقد به آزادی بیان رسانه و بیان انتقاد از سوی آنها هستم و باید به رسانه اجازه داد که انتقاد کند.

رازانی افزود:حتی انتقادکردن را به داشتن نقد سازنده و منصفانه مشروط نمی‌کنم و به نظرم حتی نقد مخرب هم بهتر از انتقاد نکردن است و ما از هرگونه نقدی استقبال می‌کنیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه دولت تمام سعی و اهتمام خود را در راستای توسعه استان به کار گرفته است، گفت: در حال حاضر استان در مسیر توسعه خود قرار دارد و یکی از ملزومات ایجاد توسعه هم داشتن راه آهن است که راه آهن غرب کشور تا چند ماه دیگر به کرمانشاه خواهد رسید.

رازانی با بیان اینکه استان رو به توسعه و پیشرفت است و مسیر امیدبخشی را طی می‌کند، گفت: از همه و بویژه اصحاب رسانه می‌خواهم که از پراکندن ناامیدی در میان مردم خودداری کنند و کاری کنند که جوانان به آینده امیدوار باشند.

وی تاکید کرد: افراد با هر گرایش سیاسی که دارند باید دست از سیاه نمایی‌ها بردارند و امید را به مردم و کشور بدهند.

رازانی افزود: از رسانه‌ها می‌خواهم در عین اینکه نقد بی‌رحمانه هم می‌کنند، اما حقایق را هم باز گو کنند تا روح امید در مردم دمیده شود.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، رسانه ، نقد ، بازگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.