المنار: پیروزی ارتش سوریه در جنگ حلب به مثابه میخی به تابوت رژیم‌های مرتجع منطقه است

یک رسانه عرب زبان نوشت جنگ کنونی در حلب، تحولی خطرناک است و نتایج آن تاثیر زیادی روی تحولات کل منطقه دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه المنار با اشاره به تحولات حلب در سوریه نوشته است: آنچه در حلب و کل منطقه می‌گذرد، جنگ کثیفی است که سوریه بیش از پنج سال است، با آن دست و پنجه نرم می‌کند.

پیروزی‌های ارتش سوریه در عرصه تحولات میدانی سبب شد که دشمنان به رهبری آمریکا، هزاران تروریست را روانه حلب کنند. این پس از بازی جدا شدن تروریست‌های النصره از القاعده و مقدمه ای برای شعله ور کردن جنگ با حمایت مالی تکفیری‌ها سعودی و شیخ‌نشین قطر و حمایت لجستیک ترکیه و نظارت غربی‌ها بود.

توطئه‌کنندگان ضد ملت سوریه از پیروزی‌های ارتش سوریه در مناطقی که طرف‌های مذکور قصد ایجاد منطقه ممنوعه پروازی داشتند، سرخورده شدند. آنها قصد داشتند که این مناطق را از سوریه جدا کنند تا مقدمه‌ای برای تجزیه سوریه باشد. این در راستای هرج و مرج و تروریسم مورد حمایت آل سعود است.

جنگ کنونی در حلب و حومه آن تحول خطرناکی است و نتایج آن سهم زیادی در تحولات کل منطقه دارد. پیروزی ارتش سوریه در نبرد حلب به مثابه ریشه کنی تروریسم از سوریه و در راستای حمایت از امت اسلامی و میخی به تابوت رژیم‌های مرتجع به ویژه رژیم‌های حوزه خلیج (فارس) است؛ به همین دلیل است که آمریکا و ریاض و دوحه و آنکارا تمام توان خود را در این جنگ گذاشته‌اند.

توطئه‌کنندگان علیه ملت سوریه، جبهه النصره را میانه‌رو نامیدند، هزاران تروریست را به جنگ حلب فرستادند و در جنوب سوریه نیز هزاران تروریست در مرزهای اردن و سوریه فعال کردند.

المنار نوشت: تحولات  حلب بسیار خطرناک است؛ حمایت مالی گسترده‌ای از تروریست‌ها صورت می‌گیرد، سلاح زیادی از ترکیه به تروریست‌ها در مناطق درگیر ارسال می‌شود. نتایج این جنگ بسیار مهم است و موفقیت ارتش سوریه و همپیمانان آن پایانی بر توطئه تروریستی نه تنها علیه سوریه بلکه ضد کل کشورهای عربی است.

رئیس جمهور آمریکا قصد دارد که از حوادث حلب به عنوان برگه برنده در انتخابات ریاست جمهوری این کشور بهره برداری کند و از همین رو به دنبال شکست دادن ارتش سوریه و حمایت از تروریست‌هایی است، که واشینگتن آن‌ها را میانه‌رو می‌خواند، برآمده است.

المنار در پایان می‌نویسد: از تحولات حلب مشخص می‌شود رژیم‌های مرتجع و در راس آنها سعودی به توطئه خود برای نابودی سوریه ادامه می‌دهند. آل سعود به دنبال ویرانی کشورهای عربی است. پایداری ملت و ارتش و رهبران سوریه در برابر این توطئه جنایتکارانه، همه طرح‌های تجاوزکاران ضد کشورهای عربی و آرمان فلسطین را از بین می‌برد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار