برترین های هفته سوم لیگ برتر:

بهترین ها در گرو خوزستانی ها

در هفته سوم لیگ برتر ایمان مبعلی و صنعت نفت آبادان عنوان برترین بازیکن و بهترین تیم را به دست آوردند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته سوم لیگ برتر فوتبال ایران با صدرنشینی پرسپولیس، قرار گرفتن استقلال در رتبه هفدهم جدول، نخستین پیروزی تراکتورسازی، صنعت نفت آبادان، نفت تهران، سایپا، ذوب آهن اصفهان و برتری عبدالله ویسی مقابل استقلال خوزستان به پایان رسید. گفتنی است برای ارزیابی برترین های این هفته از نظرات علی لطیفی کارشناس فوتبال کشورمان استفاده کردیم. 
 
 نگاهی به نتایج و برترین های این هفته می اندازیم:  
 
استقلال تهران1. صنعت نفت آبادان2: علی قربانی برای استقلال و رضا نوروزی و حسین بغلانی برای صنعت نفت
 
سیاه جامگان0. سایپا 2: مهدی ترابی و حامد شیری
 
فولاد0. ذوب آهن2: محمدرضا حسینی و مهدی رجب زاده
 
گسترش فولاد0. پرسپولیس 1: وحید امیری
 
نفت تهران3. پدیده0: ایمان مبعلی(2 گل) و محمد قاضی
 
سپاهان 3. استقلال خوزستان1: رسول نویدکیا، فرید بهزادی کریمی و طالب ریکانی برای سپاهان و رحیم زهیوی برای استقلال خوزستان
 
صبا1.ماشین سازی1: کریم اسلامی برای صباو سید جلال رافخایی برای ماشین سازی
 
تراکتورسازی3. پیکان 1: ادینهو، محمد ابراهیمی و کرار جاسم برای تراکتور و امیر حسین صادقی برای پیکان
 

 برترین بازیکن: ایمان مبعلی( نفت تهران) 

 
ایمان مبعلی در دیدار نفت و پدیده از قالب همیشگی خود خارج شد و به جای ساختن موقعیت گل برای مهاجمان نفت تهران در نقش یک گلزن تمام عیار ظاهر شد. وی با زدن 2گل، میدانداری عالی در تمام دقایق این بازی و ارسال پاس های دقیق برای هم تیمی هایش، بیشترین نقش را در برد پرگل شاگردان علی دایی ایفا کرد. بر همین اساس مبعلی به عنوان برترین بازیکن هفته سوم لیگ انتخاب شد. 

 
 برترین مربی: عبدالله ویسی (سپاهان اصفهان) 

 ویسی در جدال با تیم سابق خود فاتحانه عمل کرد و فوت کوزه گری را به پورموسوی دستیار فصل گذشته اش، یاد داد. بازیکنان استقلال خوزستان پس از بردن استقلال تهران با انگیزه فوق العاده زیادی مقابل سرمربی قهرمان خود، حاضر شدند اما تدابیر ناب گواردیولای وطنی در این بازی برخلاف گذشته به ضرر آبی های خوزستان تمام شد و آن ها را با شکستی نسبتا سنگین به اهواز بازگرداند. بنابراین عبدالله ویسی به عنوان برترین سرمربی هفته سوم لیگ انتخاب شد.
 
 برترین تیم: صنعت نفت آبادان 

برای هیچ یک از 55 هزار هواداری که روز جمعه در ورزشگاه آزادی حضور داشتند، شکست استقلال مقابل طلایی پوشان آبادانی آن هم در حالی که شاگردان منصوریان تا 10 دقیقه به پایان بازی از حریف جلو بودند، قابل باور نبود اما شاگردان نادر دست نشان با راه انداختن طوفانی زرد در آخرین دقایق بازی، ضمن سوق دادن استقلال به قعر جدول یک شگفتی بزرگ را خلق کردند. به همین سبب صنعت نفت آبادان در حالی که رقیبانی جدی در راه کسب عنوان برترین تیم هفته داشت، این عنوان را تصاحب کرد.
 
 برترین بازی: سپاهان اصفهان. استقلال خوزستان 


جدال قهرمان های 2 فصل اخیر فوتبال ایران به دلیل اندیشه های تهاجمی سرمربی سپاهان و استقلال خوزستان و حضور بازیکنان خوزستانی و برزیلی در ترکیب 2 تیم، کاملا هجومی دنبال شد و شاگردان ویسی و پورموسوی تا آخرین دقیقه بازی دست از تلاش برای رضایت هوادارانشان نکشیدند. به همین جهت این دیدار به عنوان برترین بازی هفته سوم انتخاب شد.
 
 اتفاق هفته: حضور استقلال بین قعرنشینان جدول 

 بدون شک عملکرد ضعیف آبی پوشان پایتخت در سه هفته ابتدایی لیگ برتر و قرار گرفتن این تیم در رتبه پانزدهم جدول را می توان یک شوک به هواداران، بازیکنان و کادرفنی استقلال تلقی کرد. به ویژه آن که پرسپولیس در همین مدت خود را به عنوان جدی ترین مدعی قهرمانی اثبات کرده و با صدرنشینی، روز به روز رضایت هواداران خود را افزایش می دهد.
 
 
تعداد گل: 21 گل
 
میانگین گل: 2/82 گل در هر بازی
 
پر گل ترین بازی: سپاهان 3. استقلال خوزستان1/ تراکتورسازی3. پیکان1(4گل)
 
کم گل ترین بازی: گسترش فولاد0. پرسپولیس 1(یک گل)
 
جدول گلزنان لیگ برتر تا پایان هفته سوم
 
3گل: رحیم زهیوی(استقلال خوزستان)
 
2 گل: وحید امیری(پرسپولیس) فرید کریمی (سپاهان اصفهان) لوسیانو ادینهو(تراکتورسازی) ایمان مبعلی(نفت تهران) مهدی ترابی(سایپا) حسن بیت سعید(استقلال خوزستان)
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار