رای‌الیوم: ترامپ اوضاع جمهوری‌خواهان را بحرانی کرده است/ گزینه‌های بد و بدتر برای مسلمانان

روزنامه رای‌الیوم در گزارشی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از هر دو نامزد این انتخابات به عنوان گزینه‌های بد و بدتر برای مسلمانان یاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان رای الیوم در مطلبی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آورده است: دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همچنان سوژه اصلی رسانه‌ها و شبکه‌های تلویزیونی در آمریکا و دیگر کشورها در فاصله سه ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، با تمام توان در کنار هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابقش، ایستاده است و رقیب جمهوری‌خواه وی، یعنی ترامپ را غیر قابل اعتماد می‌داند.

حزب جمهوری‌خواه در بحران واقعی به سر می‌برد که به دودستگی درباره میزان صلاحیت ترامپ برای نامزدی این حزب خلاصه نمی‌شود؛ بلکه احتمال باخت حزب جمهوریخواه در مجلس سنای آمریکا در انتخابات میان‌دوره‌ای وجود دارد. یعنی در آستانه فاجعه دوگانه از دست دادن پست ریاست جمهوری و مجلس قانونگذاری مهم آمریکا قرار دارد.

ترامپ، هفته گذشته ضربه مهلکی از سوی مایکل موریل جمهوری‌خواه و رئیس سابق سیا دریافت کرد که در  آن موریل، ترامپ را خطری برای امنیت ملی آمریکا دانست و وی را مزدور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، خطاب کرد.

رای الیوم نوشت: حمله ضد ترامپ زمانی به اوج خود رسید که اخباری درباره احتمال روی آوردن حزب به گزینه‌های جانشین از میان پل رایان، رئیس مجلس نماسندگان آمریکا، تد کروز دارنده مرکز دوم در انتخابات حزب و مایک بنس که قرار است معاون ترامپ در صورت برنده شدن در انتخابات باشد، مطرح شد.

نظرسنجی‌ها از پیشتازی کلینتون با هفت امتیاز بر رقیب جمهوری‌خواهش حکایت دارد و و این نظرسنجی‌ها به پیروزی وی به علت تمایل برخی از جمهوریخواهان برای رای دادن به نفع کلینتون به علت نفرت از ترامپ نامزد حزبشان اشاره دارد.

بر اساس نظامنامه انتخابات آمریکا، یک نامزد در صورت مرگ، تمایل شخصی یا دواطلب شدن برای کنارگیری، از گردونه رقابت‌های کنار می‌‌رود؛ اما ترامپ مخالف کنار رفتن و بر این باور است که توان برهم زدن اوضاع ضد رقیبش و پیروز شدن در انتخابات ریاست جمهوری را دارد.

رای الیوم در ادامه می‌نویسد: ما به عنوان عرب و مسلمان با دو نامزد روبرو هستیم که که برای ابراز نفرت ضد ما از یکدیگر سبقت می‌گیرند. آنها به دخالت نظامی بیشتر در کشورهای عربی تهدید می‌کنند. کلینتون عامل دخالت ناتو در لیبی و حامی جنگ عراق در کنگره و حامی دخالت نظامی در سوریه و طرفدار اسرائیل است و ترامپ نیز کینه خود ضد مسلمانان را پنهان نمی‌کند و خواستار ممانعت از ورود آنها به آمریکاست.

در بخشی دیگر از این گزارش آمده است: اگر ترامپ خطری برای امنیت ملی آمریکا و عامل دودستگی در این کشور و تخریب وجهه آن در دنیاست و آمریکا را به سوی جنگهایی بدون پیروزی سوق می‌دهد، به نظر می رسد در نگاه برخی در جهان عرب و اسلام گزینه بهتری است؛ اما برخی دیگر نیز کلینتون را کم خطرتر می دانند.

رای الیوم در پایان می‌نویسد: گزینه ما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا میان گزینه بد و بدتر است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار