سیستان وبلوچستان

گلایه مندی نخل کاران از بی تدبیری مسولان جهاد کشاورزی

ریئس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: درحال‌حاضر سالانه حدود ۲۰۰هزار تن خرما در نزدیک به ۵۲هزار هکتار سطح زیرکشت استان تولید می‌شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از زاهدان،سیستان و بلوچستان بیشترین سطح زیر کشت خرما در کشور را به خود اختصاص داده است اما عدم حمایت دولت و نبود صنایع تبدیلی و بسته بندی باعث شده است تا برندی ازخرمای این استان در بازار نباشد.

ریئس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: درحال‌حاضر سالانه حدود ۲۰۰هزار تن خرما در نزدیک به ۵۲هزار هکتار سطح زیرکشت استان تولید می‌شود .

نجفی افزود:در جنوب استان سردخانه ها در محل نخلستان ها قرار دارد و صنایع بسته بندی مناسب و مکانیزه در این مناطق وجود دارد اما این در حالی است کشاورزان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران از وضعیت موجود در این مناطق بسیار ناراضی هستند.

یکی از کشاورزان میگوید دلان بسیار زیادی وجود دارد که مانع از رسیدن کشاورزان به دست رنج یک ساله آنها می شود.

میرشکاری رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان نیز در این خصوص گفت:صنایع بسته بندی مناسب وجود ندارد و ما در تلاش بر این هستیم که هم صنایع بسته بندی مناسب و هم کارخانه یا کارگاه های تولید فراوردههای خرما را در استان ایجاد و به بهر برداری برسانیم .

گفتنی است: سیستان و بلوچستان با داشتن بیشترین سطح زیر کشت خرما در کشور از نبود صنایع بسته بندی نا مناسب رنج می برد و خرمای این استان به روش های سنتی در سبد های حصیری و در حلب ها بسته بندی می شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار