اوحدی:

حدود ۵ هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کردند/ اعزام‌ها از ۲۰ محرم آغاز و تا پایان صفر ادامه خواهد داشت

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: سامانه سماح از ساعت ۹ صبح روز گذشته باز شده و تا الان نیز نزدیک به ۵ هزار نفر در این سامانه ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت، درباره ثبت نام متقاضیان سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی در سامانه سماح گفت: این سامانه از ساعت 9 صبح روز گذشته باز و تا 15 صفر امکان ثبت نام در آن وجود دارد؛ تا الان نیز نزدیک به 5 هزار نفر در این سامانه ثبت نام کرده اند که استان های تهران، خراسان، اصفهان و خوزستان بالاترین آمار ثبت نام در سماح را داشته اند.

وی افزود: این دوره ثبت نام مقدماتی است و هیچ مبلغی از زائرانی که در سامانه ثبت نام می کنند، دریافت نمی شود و تنها زائرانی که در این سامانه باید مرزی که می خواهند که از آن خارج شوند را انتخاب کنند و امیدواریم تا اول شهریور ماه که زمان صدور ویزا می باشد، کمیته کنسولی که مسئولیت ان با وزارت خارجه است، بتواند مشخصات ویزا را اعم از قیمت و نحوه صدور ویزا را مشخص کند.

رئیس سازمان حج و زیارت اظهار داشت: در سامانه سماح باید زائران در گروه های 5 نفره و حداکثر در گروه های 40 نفره ثبت نام کنند و ما نیز افرادی را که به صورت انفرادی ثبت نام می کنند، در گروه های 5 نفره قرار خواهیم داد.

اوحدی تصریح کرد: اعزام های اربعین نیز از 20 محرم ماه آغاز و تا آخر ماه صفر ادامه خواهد داشت و زائران در این دوره تنها باید هزینه ویزا و بیمه را پرداخت کنند که هنوز قیمت ویزا مشخص نشده است.

 وی خاطر نشان کرد: با توجه به پذیرایی و استقبال مردم و دولت عراق در سال گذشته، به نظر می رسد امسال با توجه به پیروزی های ارتش و مردم عراق شاهد برگزاری مراسم اربعین باشکوهی باشیم.

منبع: نسیم آنلاین

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.