مولوی غلام‌محمد کروخی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

جنگ‌های منطقه‌ای شیعه و سنی را به یکدیگر نزدیک کرده است

عالم افغانستانی اهل تسنن گفت: جنگ‌های منطقه‌ای علیه مسلمانان باعث شده تا روحیه همکاری شیعه و سنی بیشتر شود و ما در چارچوب وحدت به هم نزدیک‌تر شویم.

جنگ‌های منطقه‌ای شیعه و سنی را به یکدیگر نزدیک کرده است
مولوی غلام محمد کروخی عالم افغانستانی اهل تسنن، مهاجر در جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه مشکلات زندگی برای مهاجرین افغانستانی در سال‌های اخیر بسیار کاهش یافته و بهتر شده و مهاجرین افغانستانی در ایران از فضای بسیار خوبی بهره می‌برند اظهارداشت: مهاجرین اهل تسنن نیز در نشست‌هایی که با مقامات مسئول دارند، مشکلات خود را با آنها در میان می‌گذارند و خوشبختانه تاکنون مسولین جمهوری اسلامی ایران نیز همکاری‌های لازم را در راستای حل این مسائل داشته‌اند.

این عالم اهل تسنن با تاکید بر اینکه به لطف خدا روابط دینی و اجتماعی خوبی با برادران شیعه خود داریم و فضای زندگی مساعدی بین ما اهل تشیع برقرار است، تصریح کرد: این روزها با پیگیریهای دشمنان در پروژه اسلام هراسی مسلمانان در اقصی نقاط جهان تحت فشارها و تهدیدهای بسیاری هستند، اما همین فشار و جنگ‌های منطقه‌ای علیه مسلمانان و تهدید و افراطی‌گری باعث شده تا درک و روحیه همکاری بین دو گروه دینی بیشتر شود و ما در چارچوب وحدت و اتحاد به هم نزدیک‌تر بشویم.

کروخی با اشاره به امر مهم تربیت جوانان مهاجر و حفظ روحیه آنان نیز بیان داشت: نسل امروزی مشکلات خاص خودشان را دارند و تربیت و راهنمایی این نسل فضا و زیرساخت‌های فرهنگی خاص خود را طلب می‌کند.

وی اضافه کرد: معلمان و نخبگان ما بتوانند جوانان را متقاعد کنند که افغانستان یک روز آزاد خواهد شد و باید به کشورشان بازگردند تا بستر خیر و خدمت به مردم سرزمینشان باشند.

مولوی کروخی خاطرنشان کرد: اسلام نه دین افراط است و نه تفریط؛ لذا برداشت‌های افراطی از اسلام از پایه غلط است و افراط‌گرایان از مکانیزم اسلام معلومات ندارند و فاقد شناخت از اسلام مهربان هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.