موسوی: در بخش شعر و نویسندگی برای کودکان افغانستان بسیار فقیریم

مدیر ماهنامه کودکان آفتاب با بیان اینکه در بخش شعر و نویسندگی کودک بسیار فقیر هستیم،گفت: سعی داریم با برگزاری کلاسهای آموزشی شعر و نویسندگی، نویسندگان و شاعران خوبی به جامعه مهاجر تحویل دهیم.

موسوی: در بخش شعر و نویسندگی برای کودکان افغانستان بسیار فقیریمبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان ماهنامه «کودکان آفتاب» برای  کودکان و نوجوانان افغانستان چاپ و پخش می‌گردد و هدفش پرورش کودکانیست که در اندیشه، باور و رفتار آنان آشتی بر جنگ، دوستی بر دشمنی، مدارا بر کینه ­ورزی و گفتگو بر سخت­ سری برتری دارد.

اضافه می‌شود سایت این ماهنامه 12 مرداد/اسد در دفتر خانه کودکان افغانستان رونمایی شد و محمدحسین محمدی نویسنده و داستان نویس افغانستانی، حسن نوروزی شاعر و نویسنده حوزه کودکان، خانم مرضیه کریمی مهندس معماری و اعضای دفتر خانه کودکان افغانستان نیز در این مراسم حضور داشتند.

نادر موسوی مدیر ماهنامه کودکان آفتاب با بیان اینکه جای خالی کتاب‌هایی که افغانستان را به کودکان افغانستانی معرفی کند به شدت احساس می‌شد، گفت: در سالهای گذشته سعی کردیم این کمبود را با پیک نوروزی، فصلنامه و یا گاهنامه برای بچه‌ها پر کنیم مخصوصا پیک های نوروزی بنام پیک گل سرخ که از سال  81 منتشر میکردیم و تصمیم گرفتیم این مسأله را به صورت حرفه‌ای دنبال کنیم و باتوجه به تجربه‌ای که در طول دوران کار برای همکاران بوجود امده بود خوشبختانه توانستیم مجوز فعالیتش را بنان "کودکان آفتاب " دریافت کنیم.

موسوی تصریح کرد: این مجله سعی میکند دستاوردهای کودکان افغانستان، افراد نخبه ای که میتوانند برای کودکان الگو باشند، همچنین مطالب مربوط به افغانستان ، ترسیم چهره مثبت و اینده ای روشن از افغانستان. تمام محورهای مجله روی همین گونه مسایل می باشد و از طرفی دیگر برای یادگیری زبان فارسی این مجله را منتشر نمودیم.

موسوی همچنین از برگزاری کلاسهای نویسندگی در دفتر خانه کودکان افغانستان خبر داد و گفت: ما قصد داریم کلاسهای اموزشی شعر و نویسندگی را با تدریس جناب اقای حسن نوروزی که خودشان شاعر کودکان هستند را برگزار کنیم.

موسوی با اشاره بر اینکه در بخش بزرگسالان جامعه افغانستان نویسندگان و شاعران بزرگی دارد از اینکه در بخش کودکان شاعران و نویسندگان کمتری دارد اظهار ناراحتی کرد و گفت: متاسفانه در بخش شعر و نویسندگی کودک بسیار فقیر هستیم، ما سعی بر این داریم که حداقل برگزاری کلاسهای اموزشی شعر و نویسندگی را برای کودکان فراهم کنیم تا بتوانیم نویسندگان و شاعران خوبی به جامعه مهاجر تحویل دهیم.

در پایان نادر موسوی از همه دوستداران کودکان و زبان فارسی و افغانستان درخواست نمود تا ماهنامه کودکان آفتاب را برای گسترش کمک و پشتیبانی نمایند. بسیاری از خانوادههای کودکان مهاجر و همینطور داخل افغانستان توانایی تهیه و خرید این ماهنامه را برای بچه هایشان ندارند که علاقمندان می توانند با همکاری خانه کودکان افغانستان و پرداخت حق اشتراک کودکان زیادی را تحت پوشش قرار داده و مجله را ماهیانه به دست آنان برسانند.

لازم به ذکر است که علاقمندان برای مراجعه به سایت کودکان آفتاب به آدرس اینترنتی www.koodakaneaftab.com مراجعه نمایند

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار